مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

ضخامت بافت بال یا درماتیت بال


این نوع عارضه اکثر در عروس هلندی و کوتوله های برزیلی دیده می شود. که معمولا در این عارضه  شاهد درگیری پرها در برخی نواحی بدن و خونریزی آن را شاهد خواهیم بود سپس بعد از ترمیم پوست ناحیه ضخیم می شود.تجربیات نشان داده است که بیشتر این ضایعه در نواحی پاتاگیوم و یا ناحیه ی زیر بغل  بیشتر از سایر نواحی خواهد بود.

در مراحل حاد این عارضه شاهد پیشرفت میزان ضخامت و تبدیل شدن آن به کارسینوم  سلول های بدلی هستیم.

از جمله علل اصلی این عارضه را می توان :

عفونت های پولومیایی، آبله، عفونت سیرکوویروس، عفونت های باکتریایی، آبله و ژیاردیاز و فولیکولوز اشاره کرد. از این رو در پی درمان این عارضه ابتدا باید به دنبال وجود و کشف هریک از بیماری های دخیل ذکر شده باشیم.


روش درمان:

در حالت عادی و به سادگی نمی توان به درمان قطعی  این بیماری پرداخت با این وجود تنها راهی که افراد عادی می توانند برای عروس خود انجام دهند،تنها درمان موضعی است که برای این کار باید به طور روزانه به وسیله ی محلول های ضدعفونی کننده و یا ژل آلوورا محل را آغشته سازند. همچنین در حالت های حاد آن یعنی وجود بیماری های باکتریایی می توانند از کرم سولفادیازین نقره استفاده کنند.

  اما برای درمان قطعی بیماری  نیازمند به مقداری امکانات خواهیم بود:

که ابتدا باید آزمایش هایی مربوط به ویروس پولیوما انجام گیرد و سپس آنتی بیوتیک هایی با توجه به کشت و آزمایش هایی که نسبت به حساسیت وارد شده انجام گرفته است تجویز شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
امید چهارشنبه 16 آذر 1390 ساعت 14:08

آقا سلام منظورم مرغ عشق کاکلی همون crest budgerigarهست که اگه سرچ کنی خواهی دید.واقعا اینها کاکلی هستن یا نه؟توی ایران هست؟قیمت؟ممنون

امید چهارشنبه 16 آذر 1390 ساعت 15:35

شرمنده یه سوال دیگه هنوز جلوی قفس چوبی ام رو نبستم.به نظرشما چه نوع توری بزنم؟پلاستیکی ؟تورمرغی ؟درشت یا ریز؟ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد