مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

زخم در عروس هلندی

گاها دیده شده پرنده بنا به دلایلی از جمله ترس خود و یا وجود صداهای بلند احتمالی تعادل خود را از دست داده و ممکن است در اثر برخورد با اشیاء مختلف ، سبب وجود خراشیدگی ها و زخم هایی در بدنش شود.

از این رو برخی از زخم های که در بدنش ایجاد می شوند، درصورتی که نیاز به جراجی و بخیه دارد و یا زخم هایی که به صورت بزرک و یا جدی بوده که معمولا با خونریزی همراه هستند توصیه می شود ، حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

برخی دیگر از زخم ها که کوچک هستند و توسط پانسمان بهبود پیدا می کنند:پیشنهاد می شود در این دسته از زخم ها جهت التیام بهتر زخم از داروی پوویدون آیودان و یا کلر هگزیدین که به صورت مالش در ناحیه ی زخم استفاده شود.


نکات مهم:

پانسمان ها باید به طور مرتب تعویض شود.

ازآنجایی که عروس هلندی ها مثل سایر پرندگان دیگر از بسته شدن پای خود چندان رضایتی ندارند و برای آنکه پانسمان را نخورده و جدا نکنند پیشنهاد می کنم از گردنبدن های ویژه ای که جهت ممانعت از این عمل که در پرنده فروشی ها و داروخانه های دامپزشکی موجود است تهیه فرمایید.

نظرات 2 + ارسال نظر
پیمان یکشنبه 13 آذر 1390 ساعت 18:59

سلام لوتینو من 2 روزه کمی بیحال شده بیشتر از قبل میخوابه فکر کنم مریض شده یه نشونه داره اینکه وقتی میارمش رم انگشتم کف پنجش که رو انگشتم میاد داغه در حالی که خاکستریه سالمه و اصلا اینطور نیست این داغ بودن کف پنجه چه دلیلی میتونه داشته باشه؟

پیمان یکشنبه 13 آذر 1390 ساعت 19:07

سلام من دیدم تو عروسای خاکستری هر چی سنشون بالا میره نوکشون تیره تر میشه حتی سیاه الان که عروس خاکستری من 5 ماهشه ورنگ نوکش روشنه میشه پیشگیری کرد که تو اینده رنگ نوکش تیره نشه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد