مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات*به روز رسانی4#

امید

سلام ببخشید شما مگه نفرمودی یکی از علائم جفت بودن  عروس ،خواروندن همدیگره؟ممنون

باسلام

کاملا درسته . ولی به شرط اینکه دو جنس مخالف باشند نه آنکه دو عروس هلندی نر و یا دوماده سریکدیگر را بخارانند.اگر هم در ویدئو دقت کنید ، دو عروس هلندی نر سریکدیگر را می خارانن.


حمید

سلام اقا حامد ممنون از جوابتون به سوال من
با در نظر گرفتن جواب شما به سوال قبلی؛ من چطوری میتونم یک نر مناسب برای لوتینوی مادم  تهیه کنم که با هم کاملا جفت بشن . در ضمن شما چه نژادی رو برای جفت شدن با لوتینو پیشنهاد میکنید؟

باسلام

پیشنهاد می کنم یک نر بالغ  دو یا سه ساله خریداری کنید. درضمن برای جفت کردن عروس های را م نشده بهتره جفتی  همانند ذات خودش خریداری کنید تا از پس هم بربیان.

معمولا در برخی موارد جفت انداختن عروس رام با وحش شاهد تلف شدن عروس رام و یا جفت نشدن آنها هستیم.برای جفت انداختن هم می توانید از یکی از این دو راه استفاده کنید:

1.ماده ی خودتون را در جمع چندین عروس بذارید تا جفتش را پیدا کنه.

2.یا اینکه جفتی را که خریداری کردید به مدت بیست روز الی یک ماه در یک قفس جداگانه بذارید تا به تدریج به یکدیگر عادت کنند.

نوع نژاد هیچ تفاوتی در جفت شدن نداره.و بستگی به سلیقه ی خودتان داره.ولی پیشنهاد می کنم یک جفت ابلق و یا لوتینو یا وایت فیس خریداری کنید تا بتونید ؛مرواریدی  یا لوتینو یا ابلق های متنوعی جوجه بگیرید(به یاد داشته باشید که 80 درصد صفات وراثتی از نر به جوجه میرسد بنابراین نوع رنگ جفت نر در رنگ جوجه ها تاثیربسزایی دارد).


پیمان

سلام
1.عروس لوتینو نر من وقتی سرشو میاره پایین ماده خاکستری گردنشو میخاره ولی وقتی ماده سرشو میاره پایین نره نمیخاره و2باره نره میاره پایین تا ماده بخارونش چرا؟
2.واینکه گفتم عروس خاکستری مادهست  وفکر کنم لوتینو نره 100% نمیدونم(لپاش پر رنکه) ولی توجه که کردم دیدم پنجه وانگشتای پنجه لوتینو نسبت به خاکستری نسبتا کلفتر و قطورتره این نشونه میتونه نشونه ای از نر بودن باشه؟
3.واینکه اگر بخوام از طریق ازمایش زنتیک جنسیت عروس لوتینوم رو تعیین کنم ادرس جایی رو تو تهران سراغ دارین؟(ایا دامپزشکی دانشگاه تهران ازمایش زنتیک انجام میده؟)

باسلام

سرخاراندن به تنهایی نمی تونه مستندی بر جفت بودن یا نبودن عروس ها باشه،حتی خود بنده عروس هایی داشتم که در حالت عادی همیشه درگیری داشتند و هنگام جفتگیری رابطه ی مسالمت آمیز داشتند.

در مورد سوال دوم هم باید گفت همیشه رنگ لپ دلیل قطعی نیست . درمورد پنجه ها و پاها تا حدودی صدق می کنه البته به شرط آنکه عروس ها هم سن باشند که بتوان راحتتر تشخیص داد.

که در این حالت پنجه ها و پاهای ماده کلفت تر از نر است.

در مورد آزمایش تعیین جنسیت تست ژنتیک را برای عروس هلندی ها پیشنهاد نمی کنم چون وقتی به راحتی می شه تشخیصد داد ، دیگر نیازی به مخارج بالایی نیست.

این روش را امتحان کنید:

لوتینو ی خودتون را در یک قفس عروس نر بندازید و بلافاصله عکس العمل هایشان را طی دو ساعت دنبال کنید و به راحتی می تونید جنسیت را تشخیص بدید.

معمولا در بین عروس های نر زمانی که جفت دریک قفس هستند درگیری وجود دارد و یا ارتباط صمیمی با یکدیگر ندارند و به هم به اصطلاح محل نمی دهند.(حتما یک ویدئو امروز در این مورد آماده می کنم و برای اطلاع همگی در وبلاگ منتشر می کنم)

لطفا عکس از لوتینوی خود برام بفرستید تا بررسی کنم.

در خصوص مراکز آزمایشگاهی حیوانات در تهران فراوان است که معمولا شناخته ترین آنها دامپزشکی دانشگاه تهران و بیمارستان حیوانات رازی (تخصصی) است.


حمید

سلام آقا حامد ممنون از جوابگویی سریع شما به سوالات
من دیروز رفتم قفسی بگیرم که مناسب یک جفت عروس باشه ولی مغازه دار ابعادی را پیشنهاد کرد که من گفتم اول با شما مشورت کنم بعد بگیرم : اول ارتفاع 70 طول 47  عرض 35 و فاصله بین میله ها 2cm و دوم ارتفاع 40  طول 1M  عرض 38  و فاصله بین میله ها 1cm بود به نظر شما کدام قفس را بگیرم که مناسب باشه؟

باسلام

به نظرم مورد اول که ارتفاع بیشتری داره مناسبتره و هم طول و عرض مناسبتری داره.و فاصله ی میله هاش هم تقریبا مناسبه.

باز هم سلیقه ی شما شرطه و مختارید....


امید

سلام نرگسها دیگه روی تخم نمیخوابن.چرا؟حدود ده روز خوابیدن.

باسلام

احتمالا طبق غریزه ی ذاتیشون به بی نطفه بودن تخم یا مریض بودن جنین پی برده اند.

یا اینکه به دلیل جوان بودن و کم تجربگی دیگر بر روی تخم ها نخوابیدند.

ولی به هر حال همانطور که می دونید نرگس ها مثل سایر فنج ها عادت به تولید مثل در قفس ندارند و تنها نمونه های کمی از آنها در قفس های عادی جفتگیری می کنند.

ولی به هر حال حتما ازشون نگهداری کنید و رسیدگی غذایی یادتون نره تا مرتبه های بعدی موفق به جوجه گیری از آنها بشید.



نظرات 4 + ارسال نظر
حمید پنج‌شنبه 10 آذر 1390 ساعت 13:11

سلام آقا حامد ممنون از جوابگویی سریع شما به سوالات
من دیروز رفتم قفسی بگیرم که مناسب یک جفت عروس باشه ولی مغازه دار ابعادی را پیشنهاد کرد که من گفتم اول با شما مشورت کنم بعد بگیرم : اول ارتفاع 70 طول 47 عرض 35 و فاصله بین میله ها 2cm و دوم ارتفاع 40 طول 1M عرض 38 و فاصله بین میله ها 1cm بود به نظر شما کدام قفس را بگیرم که مناسب باشه؟

مرتضی جمعه 11 آذر 1390 ساعت 12:07 http://kabotarha.javanblog.com/

با سلام شما لینک شدید در صورت تمایل با نام کبوتر اراک (کبوتر نقش)لینک کنید

امید جمعه 11 آذر 1390 ساعت 23:12

سلام.یعنی منظورته که تخمهارو بشکونم؟راستی امکان نداره واسه گرمای محیط باشه که نخوابن؟ممنون

امید شنبه 12 آذر 1390 ساعت 03:06

آقا شرمنده باز مزاحمت شدم.این مرغ عشقهایی که وسط پرهای سرشون بازه یا به اصطلاح کاکلی هستند.اسم نژادشون چیه و کجا تولید میشن؟توی ایران یافت میشن؟قیمت حدودی؟ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد