مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات*به روز رسانی2#

پیمان

سلام
من یه نر لوتینو و یه ماده خاکستری دارم ماده کاملا رامه رو دست میاد رو شونه میاد خودش میا رو سینه ام که نازش کنم ولی بر عکس نره رام نیست گاز نمیگیره ولی اصلا رو دست نمیاد تو دستمم که میگیرمش به زور میخواد بیاد بیرون خیلی یاغیه هر 2 رو با هم گرفتم هر 2 هم سنن با شرایط یکسان حالا چیکار کنم رام شه؟

باسلام

بهترین روش استفاده از روش رام کردن به وسیله ی  غذا است.

در این روش شما باید عروس نر را از ماده برای ساعاتی جدا کنید و در یک قفس جداگانه بذارید.

سپس تنها در قفس ظرف آب را قرار بدید و هیچ غذای در قفس نذارید.

بعد از سه ربع یا حداکثیر یک ساعت عروس شما احساس گرسنگی می کند و چون غذایی نیست،شما بهتره دست خود را از غذای دلخواهش پر کنید و در فاصله ی معینی در قفس و نسبت به نر قرار بدید و بعد از دقایقی شاهد منت کشی نر خواهید بود و این روش را چند بار تکرار کنید تا عروس نر از این راه به شما اطمینان کند و دقت کنید که بعد از هر تغذیه شدن ، او را در قفس جفتش بذارید.

یک روش دیگری هم هست که به عنوان روش خسته کردن پرنده ی تهاجمی نامیده می شه

. در این روش شما با استفاده از وسایل ایمنی مانند دستکش پنبه ای و ...از دست خود محافظت کرده و سعی در روی دست آوردن عروس نر کنید و خواهید دید که عروس نر با گاز گرفتن از خود دفاع می کند بعد از دقایقی آنقدر خسته شده که بی اراده بر روی دست شما قرار می گیرد.و در صورتی که این روش را طی چند هفته ادامه بدید؛عروس نر را تحت سلطه ی خودتون در میارید

معمولا یکی دیگر از راه های رام کردن پرندگان ، نگهداری آنها به صورت تکی است و از آنجایی که پرنده تنها پرنده ی خانه است به تنها همدم خودش یعنی صاحب خود عادت می کند

درضمن اگر قصد تکثیر آنها را دارید ،پیشنهاد می کنم هر گز آنها را رام و دستی نکنید تا نتیجه ی بهتری و زودتری بگیرید.


مهدی

سلام. خسته نباشید. باید بگم سایت شما بهترین سایت در مورد عروس هلندی توی ایرانه. من تازه یه عروس هلندی خریدم فکر کنم ماده است سنش هم زیاد نیست. خیلی آرومه و زیاد در قفس بی قراری نمی کنه ولی اگه دستمو ببرم تو قفس تا بهش غذا بدم اول آرومه ولی یه هو رگش میگیره ، کاکولش میخوابه شروع میکنه به گازگرفتن. قفسش همونطوری که شما گفتید و توش اسباب بازی هم داره. . من تا حالا چندتا طوطی( سبز، ماکائو و...) خریدم ولی چون خیلی وحشی بودن فروختمشون. وقتی سایت شمارو دیدم فهدیدم عروس چقدر آروم و خوشگله و خریدمش. من وقت زیادی برای بازی با طوطی میزارم ولی دستی نمیشه. به نظر شما من چه جوری عروسمو دستی کنم؟ لطفا زودتر جواب بدین. میترسم وحشی بمونه. بازم از سایت خوبتون ممنون.

با سلام

پیشنهاد می کنم پاسخ سوال بالا را مطالعه کنید.امیدوارم مورد توجه قرار بگیره اگر سوال دیگری بود در خدمتم.


فرهاد

خسته نباشید
من یه عروس ماده یک ساله دارم. الان حدود یک ماهی هست که شروع کرده به جویدن دم خودش و پرهای بلند دم را از پایه میشکونه که باعث شده ظاهرش خیلی بد بشه. در ضمن مدتیه گاهی اوقات سرش رو میده رو به پائین و دمش را میده رو به بالا. به نظر شما مشکلی براش پیش اومده؟

سلام

در مورد مشکل اول می تونه ناشی از وجود انگل و قارچ های خارجی و یا کمبود ویتامین در عروس شما باشه.

توصیه می کنم حتما عروس خود را ماهیانه دو مرتبه به وسیله ی آبپاش استحمام کنید و یا اینکه ظرف آب براش بذارید تا شنا کنه که هم پرها تمیز بشه و هم عوامل تحریک کننده از بین بره.

درصورتی که مجددا این مشکل پیش اومد لطفا عکسش را برام بفرستید تا معاینه بشه بعد بشه دارو تجویزکرد.

درصورتی که ناشی از سوء تغذیه ی باشه، حتما از مولتی ویتامین استفاده کنید.استفاده از میوه ها و صیفی جاتی مثل هویج و سیب و کاهو و خیار و ذرت در غذای عروس بسیار مهمه.

در مورد مشکل دوم

از آنجایی که عروس هلندی شما ماده است،هرگاه مست می شود این مشکلات رخ می ده و حتی ممکنه بعد از مدتی به صورت خودسرانه تخم های پی در پی بذاره.

پیشنهاد می کنم یا براش جفت تهیه کنید  یا اینکه با یک عروس نر آن را تعویض کنید.همچنین برخی دانه ها مثل شاهدانه در مستی پرنده موثر هستد لذا پیشنهاد می کنم اگر استفاده می کنید لطفا دز آن را کم کنید.



میثم

سلام داداش
ااقا مدفوع عروسم مثل اب سفید شده وتوش حبابای ریزه.
چیکار کنم عادیه یا نه؟

سلام

علت وجود حباب ها به خاطر افزایش میزان ادرار پرنده نسبت به مدفوع وی است.

سفیدی  مدفوع هم درصورتی که پرنده ی شما مسموم نشده باشه و یا اینکه از پرنده ی بیماری ،ویروسی مبتلا نشده باشه نشان دهنده اسهال پرنده است.

لطفا  از هیچ گونه میوه جات و صیفی جات استفاده نکنید.

تنها غذا همان دانها ی عادی باشد. تخم مرغ هم  در سفت کردن مدفوع موثر است.

درصورتی که بیش  از سه روز ادامه پیدا کرد

حتما به دامپزشک مراجعه کنید تا نوع  ویروس را تشخیص بده.(پرنده نیاز به معاینه ی مستقیم داره چون بیماری های زیادی می تونن دخیل باشند.)


meysam

سلام
تشکر از راهنمایی شما

سلام

ممنونم.اگر باز هم موردی بود در خدمتم.


منصور

سلام آقاحامد

میشه ازقطره ADکه برای انسانها استفاده میشود برای عروس هلندی استفاده کرد واگر میشود چگونه باید بخورد آنها داد چون ADکه برای انسان استفاده میشود چرب است ووقتیکه توی آبشون میریزیم حل نمیشودواگراستفاده شود چه پیامدی دارد؟
باتشکر

باسلام

استفاده از قطره ی مولتی ویتامین  انسانها را برای حیوانات هیچوقت پیشنهاد نمی کنم.

ویتامین آ و د همانطور که از نامشان پیداست با عنوان ویتامین های محلول در چربی شناخته می شوند. لذا زمانی که در آبخوری پرندگان می ریزید مسلما به طور کامل حل نمی شود یا نا همگن است.با این وجود به خاطر معلق ماندن ذرات ویتامین در آب و نوشیدن آب توسط پرنده میزان ویتامینی وارد بدن وی شده و در طی عملیات هضم تمامی ویتامین جذب بدن حیوان می شود.

حال شما به هر میزان که از ویتامین آ و د استفاده کنید ، تمامی آنها کاملا در بدن جذب می شوند و امکان دفع آن مانند اسید آسکوبیک ها یا همان ویتامین ث به راحتی میسر نیست بنابراین در اثر زیاده روی در مصرف این دسته از ویتامین های قابل حل در چربی مانند آ و د و ای بدن واکنش های مختلفی نشان می دهد به عنوان مثال سبب فلج شدن و یا ریزش پر و یا حتی کوری و یا بیماری های پوستی و ضایعه های مختلف دیگری را می توان شاهد بود.

حال زمانی که مقدار دز این ویتامین ها در هر میلی لیتر آب بیشتر شود به عبارتی زمانی که از ویتامین انسان ها استفاده می کنیم به دلیل غلظت ویتامین ها بدن پرنده بعد از مدت کوتاهی سریعا واکنش نشان داده و گاها به صورت سموم در بدن آنان عمل می کند.

برخی از افراد هستند که مولتی ویتامین نوزادان که به صورت قطره ای در بازار موجود است استفاده می کنند و به آنان هم توصیه می کنم در صورتی که مولتی ویتامین حیوانی قطعا پیدا نشد، استفاده ی یک الی دو مرتبه از آن مشکلی ندارد ولی درصورت ادامه دادن آن ،عواقبش به عهده ی خودشون است.



نظرات 6 + ارسال نظر
ساحل رایانه دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 09:46 http://sahelrayaneh.blogsky.com

وب بسیار زیبایی دارین. اگه زحمتی نیست به منم سری بزنین و با نظر خوبتون منو خوشحال کنین. http://sahelrayaneh.blogsky.com
یا علی مد

meysam دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 12:11

سلام داداش
ااقا مدفوع عروسم مثل اب سفید شده وتوش حبابای ریزه.
چیکار کنم عادیه یا نه؟

meysam دوشنبه 7 آذر 1390 ساعت 22:06

سلام
تشکر از راهنمایی شما

حمید چهارشنبه 9 آذر 1390 ساعت 11:27

سلام اقا حامد ممنون از جوابتون به سوال من
با در نظر گرفتن جواب شما به سوال قبلی؛ من چطوری میتونم یک نر مناسب برای لوتینوی مادم تهیه کنم که با هم کاملا جفت بشن . در ضمن شما چه نژادی رو برای جفت شدن با لوتینو پیشنهاد میکنید؟

پیمان پنج‌شنبه 10 آذر 1390 ساعت 10:45

سلام
1.عروس لوتینو نر من وقتی سرشو میاره پایین ماده خاکستری گردنشو میخاره ولی وقتی ماده سرشو میاره پایین نره نمیخاره و2باره نره میاره پایین تا ماده بخارونش چرا؟
2.واینکه گفتم عروس خاکستری مادهست وفکر کنم لوتینو نره 100% نمیدونم(لپاش پر رنکه) ولی توجه که کردم دیدم پنجه وانگشتای پنجه لوتینو نسبت به خاکستری نسبتا کلفتر و قطورتره این نشونه میتونه نشونه ای از نر بودن باشه؟
3.واینکه اگر بخوام از طریق ازمایش زنتیک جنسیت عروس لوتینوم رو تعیین کنم ادرس جایی رو تو تهران سراغ دارین؟(ایا دامپزشکی دانشگاه تهران ازمایش زنتیک انجام میده؟)

mehdi پنج‌شنبه 29 دی 1390 ساعت 11:01

با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بگم وقتی سوالی دارم از کجا مطرح کنم و کجا دنبال جوابم بگردم تو ایمیل یا جای دیگه ؟ با تشکر از مدیریت خوب سایت
واگر امکانش هست برای تنوع عکس بالای وبلاگتون رو عوض کنید هم برای تنوع هم اینکه نوشته های بالای وبلاگ به خوبی دیده نمیشه یعنی یه جورایی شلوغه ببخشید که جسارت کردم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد