مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

خلاصه نکاتی در تعیین سن عروس هلندی


در دو پست اخیر درباره ی تعیین سن عروس هلندی ها به طور اختصاصی مورد بررسی قرار گرفت و حال در این پست به بررسی تخصصی برخی نکات در این زمینه خواهیم پرداخت.


علامت ها و نشانه هایی که در تعیین سن عروس ها دارند معمولا میزان دقیق آن تا سن یک سالگی مشخص می شود.

به طور کلی می توان سن عروس ها را طبق روش های ذکور تشخیص داد:


1.از طریق چشم

2.از فلس ها

3.از طریق جثه


چشم ها در عروس های جوان و جوجه روشن و نسبت به کل بدن آنها بزرگتر به نظر می آید و با گذشت سن عروس ها از میزان وضوح چشمان و درشتی آنان کاسته می گردد.


منظور از فلس ها وجود شیارهایی در نقاط مختلف بدن عروس ها از جمله پاها و نوک آنها است.

درعروس های جوان معمولا نوک ها فاقد هر گونه فلس یا خراشیدگی ها و همچنین بینی آنها کاملا نرم و حساس و فاقد هرگونه ترشحی است.

نوع پاها نیز در تعیین سن عروس ها نقش مهمی دارد و البته باید خاطر نشان شد ازآنجایی که رنگ پاها در گونه های مختلف مانند لوتینو ها و ابلق ها تا حدودی روشن و متفاوت است تعیین سن کمی سخت می گردد ولی به طور کلی اگر به پاها کمی دقت کنید ،خطوطی را بر روی آنها مشاهده خواهید نمود. هرچقدر فاصله بین این خطوط بیشتر باشد حاکی از میزان بیشتری از سن عروس ها دارد.

پرها و رنگ آنها در تعیین سن عروس هلندی ها نقش داشته به طوری که در عروس های جوان و جوجه طول پرها و بال ها به مراتب نسبت به عروس های بالغ کمتر است.


جثه نیز یکی دیگر از عوامل تعیین جنسیت در عروس هلندی ها است بدین صورت که عروس های جوان و جوجه از لحاظ جثه نسبت به عروس های بالغ و مسن طولی کوتاه تر دارند که تشخیص این تفاوت ها بسیار ملموس خواهد بود.

معمولا گفته می شود که در عروس ها جوجه و جوان طول تاجها نسبت به عروس های بالغ کوتاهتر است(که شرط صحت قطعی نیست)

راه حل دیگر در تعیین سن عروس هلندی ماده:

در تعیین سن عروس هلندی های ماده؛زمانی که ماده ها به سن دو سالگی می رسند و بعد از اولین جفتگیری فاصله ی پاها واضحا مشخص است که این نشان از تعیین سن عروس در محدوده ی دو سالگی و یا بالاتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد