مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

عروس هلندی یا مرغ عشق


مرغ عشق ها یا به اصطلاح علمی باجریگارها پرندگانی خونگرم بوده و محبوبیت آنان از دیرباز مورد توجه انسان ها بوده به طوری که به دلیل راحت رام و دستی شدن آنان و همچنین قیمت پایین آنها نسبت به سایر طوطی سانان افراد بیشتری خرید آنها را نسبت به سایر پرندگان ترجیح می دهند.

همچنین مرغ عشق ها به دلیل صدای بسیار زیبایی که نسبت به سایر طوطی سانان و آواز آنها ،آنان را در مرکز توجه انسان ها قرار داده است.

همچنین رنگ های متنوعی که دارا هستند و جثه ی ریز آنها و پایین بودن میزان صدای آنها سبب جلب توجه آنها نسبت به برخی پرندگان شده است.

با این حال ممکن است برای برخی افراد نوعی اختلافی در خرید آنها نسبت عروس هلندی پیش آمده باشد و کمی مردد باشند ، لذا با وجود محاسنی که در ابتدای پست ذکرشد بهتر است به برخی معایب آنها پرداخت تا کمی بیشتر با این پرندگان آشنا شوید.


مرغ عشق ها از آنجایی که پرندگانی با جست و خیز بسیار هستند در صورت رام نبودن امکان فرارکردن آنها وجود دارد و نکته ی قابل توجه آنکه زمانی که در آزادی به سر میبرند به جفت خود توجه چندانی نکرده و فرار را ترجیح خواهند داد.


طول عمر مرغ عشق نسبت به سایر طوطی سانانی نظیر عروس هلندی کم است.

امکان جفت کردن مرغ عشق ها نسبت به عروس هلندی ها کمی سخت تر است زیرا از یک طرف طبیعت آنها و از طرفی تعیین جنسیت آنها موانعی از دشوار بودن جفت شدن آنها است.


تعیین جنسیت مرغ عشق از آنجایی که بیشترین درصد قطعیت را رنگ بالای نوک تمییز می دارد کمی سخت است و بارها دیده شده مرغ عشق های هم جنس به اشتباه دریک قفس نگهداری می شوند.


جفتگیری در مرغ عشق ها به مراتب بسیار سختتر عروس هلندی است ،زیرا اصولا پرندگانی بوده که در مکان های امن و فاقد تردد جفتگیری می نمایند.


از نظر بهداشتی در رتبه ای پایین تر از عروس ها قرار می گیرد زیرا میزان مدفوع گذاری آنها نسبت به عروس ها بیشتر است و هم چنین به دلیل تحرک های بسیاری که این موجودات انجام میدهند (به اصطلاح پر پری )کمی ریخت پاش به همراه خواهند داشت.


از طرفی دیگر اصول تغذیه ی آنان از عروس کمی ضعیف تر که ناشی از پایین بودن قدرت چینه دان آنان در هضم برخی غذاها است.


با این همه مزایا و معایبی که ذکر شد، تنها گوشه ای از ویژگی های مرغ ها است که می توانند عاملی متمایز در نظر شما باشد.


برای کسب اطلاع بیشتر می توانید از طریق پل ارتباطی تماس حاصل فرمایید.

نظرات 6 + ارسال نظر
پریسا دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 23:11

دقیقا همینطوریه من قبلا ۱۱ تا مرغ عشق داشتم. آلرژی بیشتری به اونا داشتم تا به عروس هلندی. به خاطر همون پرهای ریزی که می ریزن.

خیلی سر و صدا میکنن. مخصوصا اگه تنها باشن.

اگه دو تا ماده با هم باشن همدیگرو می کشن. ( دیر رسیدم و اون لحظه رو حتی تا الان هم نمی تونم فراموش کنم)

کاملا درسته.
شاید بشه گفت که مرغ عشق ها اصولا پرندگانی وابسته به طبیعت وحش خود هستند و اصلاح پذیر نیستند.
با این حال من خودم علاقه دارم و نزدیک به ده ساله که در کنار عروس ها نگهداری می کنم.

پریسا چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 11:44

ممنونم
نظر لطفتونه

مهدی دوشنبه 1 اسفند 1401 ساعت 16:56

من مرغ عشق دارم و خیلی خوبه

فاطمه دوشنبه 15 خرداد 1402 ساعت 01:50

من عروس رو بیشتر از مرغ عشق دوست دارم و قراره بگیرم عروس اسمش رو هم میتو می‌ذارم

محمد حسن پنج‌شنبه 29 تیر 1402 ساعت 12:13

من نزدیک یک ساله مرغ عشق دارم حالا برام فرصت آمده تا عروس داشته باشم ولی انتخاب برام سخته از شما کمک می طلبم

نازی چهارشنبه 22 فروردین 1403 ساعت 10:13

سلام من یه چند روز پیش یه عروس هلندی پیدا کرده بودم بیچاره چشمش عفونت کرده بود زود که نه ولی بردیمش دکتر ولی بعد از چند روز تلف شد نمیدونم چرا ولی باعث ناراحتی خیلی شدید من شد کلی گریه مردم میخواستم از شما بپرسم که می‌توانم دوباره عروس هلندی بگیرم یا نه
و اینکه عمر اونا طولانی هست یا نه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد