مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

آموزش دون خور کردن جوجه عروس هلندی

جوجه عروس هلندی ها ی  لوتینو


یکی از رایجترین و عمده ترین مشکلاتی که بیشتر دارندگان جوجه عروس سرنگی با آن مواجه می شوند، دون خور کردن جوجه های خود است زیرا از آنجایی که جوجه ها به مدت یک ماه و نیم از انسان تغذیه می شوند و به گونه ای به نحوه ی تغذیه ی خود عادت می کنند ،جدا کردن آنها از سرنگ کمی دشوار خواهد بود که دراینجا این آموزش را به اطلاع شما دوستان می رسانم؛

زمانی که جوجه به سنین چهل و پنج الی پنجاه روز رسید، دیگر زمانی جدایی آنها از غذاهای سرنگی است و باید جوجه را وادار نمود که از دان های معمولی تغذیه کرده و عادت وی بریده شود.

از این رو ممکن است این جوجه طوطی مقاومت سختی کنند تا آنجایی که گرسنگی باعث تلف شدن آنها شود به همین دلیل آنان طبق معمول بر سه حالت رفتار خواهند نمود:

حالت اول:

پافشاری مداوم:یعنی در صورتی که غذای سرنگی نباشد حتما تلف می شود و این حالت معمولا برای جوجه هایی به وجود می آید که معمولا به صورت تک خریداری می شوند و به سبب آنکه رقیبی در تغذیه ندارند این چنین رفتار می کنند:

راه حل:بهتر است این جوجه عروس ها به طور حتمی در کنار دسته ای از پرندگان هم نوع خود برای مدتی قریب به چند ساعتی قرار دهید و او با توجه به سایر همسانان خود شیوه ی تغذیه ی صحیح را خواهد آموخت.

حالت دوم:

ندادن غذای سرنگی به آنها همراه است با اعتراض هایی به صورت جیغ:

در این موقعیت بهتر است میزان غذای سرنگی را ادامه داد ولی نه مانند زمان های قبل، در این شیوه به تدریج از غذای سرنگی عروس ها کاسته و در کنار آن از دان ها و غذاهای مورد علاقه ی آنها که معمولا تخمه(درصورتی که توانایی خوردن آن را داشته باشند) و یا میوه هایی مانند سیب و خیار که به صورت ذاتی دوست دارند استفاده کنید.سپس زمان های غذا دادن را به تدریج بلند کنید و عروس خواهد آموخت که باید از سایر غذاهای دیگر اطراف خود استفاده کند.

حالت سوم:

عروس از دان ها به مقدار کمی استفاده کرده و به نوعی به سوء تغذیه دچار می شود که در صورت ادامه ی این شیوه به احتمال زیاد تلف خواهد شد:

تلاش شود در این شیوه به تدریج از غذای سرنگی استفاده کنید تا میزان غذای مورد نیاز شبانه روز جوجه کم نشده و در این میان که جوجه از دان ها به مقدار کمی استفاده می کند؛ شما سایر غذاها را به صورت دستی در اختیار آنها قرار دهید.

که از جمله ی این غذاها می تواند سبزی ها و میوه ها و یا غذای مورد علاقه مانند تخم آفتابگردان باشد به صورت دستی به آنها بدهید و از آنجایی که آنان این همه مدت دستی تغذیه شده اند به راحتی به غذاهای جدید عادت می کنند.

در این اثنا ، غذا سرنگی را کامل قطع کنید و میزان تغذیه ی دستی را کم کنید و جوجه به تدریج یاد گرفته دستی غذا خوردن را شروع کند.


نکته ی مهم:جوجه ها زمانی که در سنینی زیر دو ماه به سر می برند کمی آرام و یا به اصطلاح کسل هستند  و جای نگرانی نیست و به شرایط جدید خود به راحتی عادت می کنند.

                                      

نکته:برخی تصور کرده با گرسنه رها کردن جوجه ، وی توانایی دون خوردن را یاد می گیرد این فرض درست است ولی در تمامی شرایط صدق نمی کند.


برای کسب اطلاعات و طرح سوالات می توانید از طریق پل ارتباطی اقدام فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد