مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات*به روز رسانی **5#

پیمان

سلام من یه نر لوتینو که نمیدونم حتما نره و یه خاکستری ماده دارم خاکستری کاملا دستیه خیلی پر جنب و جوش و کنجکاوه همش از قفس در میاد همه چیرو نوک میزنه و امتحان میکنه ولی لوتینو جنب و جوشی نداره همش تو قفسه ولی خوب غذا میخوره دلیل این رفتاره لوتینو چیه؟و چیکار کنم مثل خکستریه بشه؟

سلام

این دسته از جنب و جوش ها ربطی به جنسیت آنها نداره.ولی در مورد تمایز رفتار هر دو عروس شما می شه گفت که عروس ماده ی شما سنی به نسبت پایین تر از عروس نر شما داره که هم دستی شده و هم کنجکاو است.

برای عروس لوتینوی شما مشکلی در این صورت به وجود نمیاد و علت انزواش هم به خاطر سن بالاتر و تربیت غلط وی هست.

برای ایجاد تحرک بیشتر ابتدا او را از ماده جدا کنید.

در غذایش به صورت جداگانه از شاهدانه و جوانه و کمی کافشه استفاده کنید و این رژیم را تا یک هفته ادامه بدید.

شما متوجه چشمگیر شدن رفتار او خواهید شد.  سپس می توانید با وقتی که برایش می گذارید به صورت انفرادی به تربیت او ازطریق شرطی کردن به غذاهای مختلف بپردازید.آنگاه می تونید اون را در قفس ماده قرار بدید.

ولی به نظرمن اگر قصد تکثیر دارید بگذارید نه تنها لوتینو ی خود بلکه ماده ی شما هم در همین شرایط باشد وگرنه زمان تکثیر به مرور به تاخیر می افته.



سحر

با سلام و خسته نباشید . دو روز پیش یه عروس تقریبا جوجه گرفنم غذا نمیخوره جز یکم ارزن بیشتر خوابه مخصوصا امروز!! بردمش یه پرنده سرا نشونش دادم گفتن سوئ تغذیه داره به احتمال زیاد میمیره!! من چیکا ر کنم ؟


باسلام

برای اینکه بتونید تقویتش کنید طبق این راه عمل کنید

عروس را از قفس بیرون بیارید:حتی الامکان به یک دستیار نیاز دارید.شما مواد مخصوص دون جوجه های سرنگی را تهیه کنید سپس با استفاده از سرنگ عادی بدون سوزن ،ابتدا دهان عروس خود را بازکنید و به زور به او غذا بدهید ، آب را به همین شیوه ولی به همراه ویتامین به او بدهید.

زمانی که سرحال شد.

تنها راه اینه که به مدت چند ساعتی اون را در کنار چند پرنده حتی الامکان عروس قرار دهید تا با نگاه به دان خوردن آنها یادگرفته و غذا بخورد.

اگر هم شرایط عروس شما خیلی بحرانی است به دامپزشک مراجعه نموده تا بتواند با آمپول وریدی حاوی  ب کمبلکس ها اشتهای اون سرجاش بیاره.

برای اطلاع یافتن از نحوه ی تغذیه ی عروس سرنگی به بخش تغذیه ی جوجه ها مراجعه کنید.

لطفا عروس خود را زیاد دستمالی نکنید .و بیشتر غذاهایی که نمی خورد را به صورت مایع در اختیارش قرار دهید تا هم تغذیه ی او و هم آب مورد نیاز بدنش تامین شود.



میرحامد

با سلام مجدد
اقا ما به فرمایشه شما لونه رو برداشتیم و عروسارو هم با جوانه گندم تغذیه میکنیم اونام از جوانه خوششون اومده امروز صبح نر رو پشت ماده سوار شده بود ولی بلد نبود جفتگیری کنه یعنی میخاستن جفگیری کنن ولی بلد نبودن به نظرتون یاد میگیرن یا تا اخر همینطوری الکی جفت میرن.

باسلام

لطفا از جوانه ی گندم به مقدار متعارف یعنی هفته ای سه مرتبه استفاده کنید و افراط نکنید.

شما نگران تکثیر آنها نباشید،به صورت ذاتی بلد هستند و اگر ناشی هستند به دلیل سن پایین و یا کم بودن میزان مستی نره.

پیشنهاد می کنم از شاهدانه ریز در کنار غذای اصلی به مقدار کم استفاده کنید.

تخم گشنیز و به خصوص گشنیز هم برای این مدت هفته ای دو الی سه مرتبه استفاده کنید موثره.

لطفا در هنگام جفتگیری آنها محل را ترک کنید و یا واکنشی نشان ندهید(تحرک و سرو صدای بسیار )


پیمان

سلام من درباره کم جنب و جوش بودن لوتینو خودم نسبت به خاکستری پرسیدم که گفتین شاید واسه سن بالاش باشه که بگم هر 2تاشون زیر 6 ماه سن دارن هنوز 1بارم پر ریزی نداشتن من به هر 2تاشون ارزن تخم کتان گردو بلال سیب تخم کافیشه و هویج و کف دریا میدم با اینکه هر 2 تاشون جوجن حتی لوتینو نر هیچ صدایی از خودش در نمیاره ذاتا خاکستریه پر جنب و جوشه ولوتینو نه درباره سن من چند ماه پیش یه لوتینو نر 3 ساله داشتم اصلا دستی نبود ولی خیلی جنب و جوش داشت در کل شما پیشنهاد میکنید ببرم از نزدیک به دامپزشک نشون بدم؟


در صورتی که مشکلی در غذای و تحرک عروس نر شما وجود نداره ،نیازی به بازدید دامپزشک نیست/ولی در صورتی که این  حرکات کمی غیر طبیعی به نظر رسیده و یا علائم یا زخمی یا غده ای مشاهده کردید حتما اقدام نمایید.

تمامی عروس ها رفتار یکسانی ندارند و شاید این رفتار عروس شما به خاطر شرایط اچتماعی بوده که در کنار سایر عروس های اطراف خود داشته...


سحر

ببخشید زیاد خوابیدنش طبیعیه؟؟ ظاهرش همچینم شبیه جوجه های که در سایت هست نمیخوره !!


همانطور که شما اطلاع دارید، جوجه مبتلا به سوء تغذیه است و ضعیف شده و خواب زیادش به همین خاطر است.

طبق دستور عملی که گفتم عمل کنید اگر باز هم مشکل برطرف نشد قبل از تلف شدن به دامپزشک مراجعه کنید.



میرحامد

سلام راستی من امروز قسمت سن عروس رو تو سایت میخوندم که یکم نگران شدم راستش عروس ماده من بینیش بر امده نیس  و ترشح داره ا لبته شکل دوتا بینیش با هم یکی نیست یکیش به نظر کوچیکتر از اونیکیه  میخاستم بدونم با اینکه ماده خودشو هی برا نر مست میکنه و امادس ممکنه اگه خدای نکرده پیر باشه تکثیر صورت نگیره


سلام

عروس هلندی ها تا زمانی که بنیه ی جنسی کافی داشته باشند ،مست خواهند بود و در صورتی که سن بالایی داشته باشند اثری از مستی در آنها نیست و همواره گوشه گیر بوده و از دسته و گروه های سایر عروس ها دوری می کنند.

حالا عروس شما از آنجایی که مست است مشکلی نیست  و به نظرم بهتره به عروس نر نسبت به ماده رسیدگی بیشتری بشه تا اسپرم بیشتری برای باروری تخمک ها تولید کنه.


گنجیان

جلوی چشمام جون داد، نیم ساعت قبل،.............

سلام

من هم متاسفم خانم گنجیان.بهتر بوده به محض دیدن علائم اولیه سریعا رسیدگی می کردید تا عروس هلندی شما تلف نمی شد.


میرحامد

ممنون از راهنماییتون میشه بگین منظورتون از اینکه به عروس نر برسین چیه چطور باید بهش رسید

منظور همان استفاده از غذاهای مقوی و ویتامینه است.در ضمن در صورت امکان می تونید از صدای عروس های نر دیگر هم استفاده کنید که در تحریک نر شما نقش دارد.

از طرفی دستمالی نکنید چون استرس مانع تکثیر میشه.

نظرات 8 + ارسال نظر
سحر پنج‌شنبه 19 آبان 1390 ساعت 14:51

با سلام و خسته نباشید . دو روز پیش یه عروس تقریبا جوجه گرفنم غذا نمیخوره جز یکم ارزن بیشتر خوابه مخصوصا امروز!! بردمش یه پرنده سرا نشونش دادم گفتن سوئ تغذیه داره به احتمال زیاد میمیره!! من چیکا ر کنم ؟

میرحامد پنج‌شنبه 19 آبان 1390 ساعت 17:14

با سلام مجدد
اقا ما به فرمایشه شما لونه رو برداشتیم و عروسارو هم با جوانه گندم تغذیه میکنیم اونام از جوانه خوششون اومده امروز صبح نر رو پشت ماده سوار شده بود ولی بلد نبود جفتگیری کنه یعنی میخاستن جفگیری کنن ولی بلد نبودن به نظرتون یاد میگیرن یا تا اخر همینطوری الکی جفت میرن

پیمان پنج‌شنبه 19 آبان 1390 ساعت 17:53

سلام من درباره کم جنب و جوش بودن لوتینو خودم نسبت به خاکستری پرسیدم که گفتین شاید واسه سن بالاش باشه که بگم هر 2تاشون زیر 6 ماه سن دارن هنوز 1بارم پر ریزی نداشتن من به هر 2تاشون ارزن تخم کتان گردو بلال سیب تخم کافیشه و هویج و کف دریا میدم با اینکه هر 2 تاشون جوجن حتی لوتینو نر هیچ صدایی از خودش در نمیاره ذاتا خاکستریه پر جنب و جوشه ولوتینو نه درباره سن من چند ماه پیش یه لوتینو نر 3 ساله داشتم اصلا دستی نبود ولی خیلی جنب و جوش داشت در کل شما پیشنهاد میکنید ببرم از نزدیک به دامپزشک نشون بدم؟

سحر پنج‌شنبه 19 آبان 1390 ساعت 18:56

ببخشید زیاد خوابیدنش طبیعیه؟؟ ظاهرش همچینم شبیه جوجه های که در سایت هست نمیخوره !!

میرحامد جمعه 20 آبان 1390 ساعت 01:07

سلام راستی من امروز قسمت سن عروس رو تو سایت میخوندم که یکم نگران شدم راستش عروس ماده من بینیش بر امده نیس و ترشح داره ا لبته شکل دوتا بینیش با هم یکی نیست یکیش به نظر کوچیکتر از اونیکیه میخاستم بدونم با اینکه ماده خودشو هی برا نر مست میکنه و امادس ممکنه اگه خدای نکرده پیر باشه تکثیر صورت نگیره

میرحامد جمعه 20 آبان 1390 ساعت 09:30

ممنون از راهنماییتون میشه بگین منظورتون از اینکه به عروس نر برسین چیه چطور باید بهش رسید

محمد یکشنبه 7 اسفند 1401 ساعت 13:14

سلام خسته نباشید ،من یه عروس دارم نر هستش سنش تقریبا یک سالو نه ماه هست،یه یک ماهی هست جفت ش کردم همه قواعد هم رعایت کردم که اول صداش رو بشنوه تا چند روز و اینا...الان گذاشتمشون کنار هم توی یک قفس خیلی هم مستی میکنه ،ماده هم اماده و مداوم دمشو میده بالا و نر رو صدا میزنه برا جفت گیری.ولی فکر میکنم نر بلد نیست باید چیکار بکنه،اگه غذایی مد نظرتون هم هست معرفی کنید تا به نر بدم ممنون

امید جمعه 29 دی 1402 ساعت 22:49

سلام من سه چهار روزه عروس ماده داشتم نر خریدم ماده دفعه اولشه که میخاد جفت شه مستی میکنه دمشو میده بالا نر تا پاشو میزاره رو پشتش یکم تکون میخوره نرم نمیره روش بلد نیست باید چیکار کنم تا جفتگیری کنن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد