مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات#1*

آرمان

سلام من یه لوتینو دارم به شرط نر بودن از شهر پرندگان تهران گرفتم(اتوبان ازادگان) این لپاش پر رنگه ولی وقتی بالاشو باز می کنم داخل بالاش (نه رو تنش)خالهای کم رنگ گردی هست فکر کردم ماده هست بردم عوض کنم 10 تا مغازه بردم همه از رو رنگ لپاش می گفتن 100%نره و حتی 5و6تا نر که تو مغازشون بود رو دیدم همه زیر بالاشون خال داشتن حالا چطور بفهمم قطعی که نره یا ماده هست؟


یک عکس و یک فیلم ازش برام بفرستین تا دقیق به شما بگم:لطف کنید در عکس از قسمت بالا تنه عکس بگیرید.


مسعود

سلام
من هفته پیش درباره دادن قطره ویتامینه در دوران نشستن روتخم برای عروس هام سوال کردم گفتین نباید بدم.حالا از همون روز بشون سیب.هویج.تخم مرغ.خیار.بادم .جوانه گندم میدم ولی فقط  تخم مرغ هویج جوانه گندم  می خورند ولی خیلی کم.نمی دونم چیکار کنم.لطفا راهنمایی کنید.

سلام

مصرف تخم مرغ و جوانه ی گندم به کل باید قطع شود زیرا نه مستی نیاز است و نه تقویت مجدد به خصوص به دلیل کم شدن دفعات مدفوع گذاری آنها استفاده از تخم مرغ باعث مشکلات گوارشی می شود.

تنها غذایی که در این دوره بهتره استفاده کنید(تا21 روز)، غذای عادی آنها یعنی ارزن و تخم کتان و تخمه افتابگردان به  همراه میوه هایی مانند هویج و سیب و خصوصا خیار.

اگر هویج به مقدار کمی مصرف می کنند بهتره رنده کنید.به طور کل میزان تغذیه ی آنها در این دوره کمتر از حالات عادی می شود (به استثنای ماده که مقدار بیشتری مصرف می کند)



میرحامد

سلام اقا من یه لونه از ام دی اف ساختم برا عروسام در ابعاد ۳۰در ۱۷ در ۱۷ گذاشتم تو قفسشون پایین قفسشون (قفسشون قفس کاسکویه )الان عروسام با اینکه جفت گیری نداشتن(شمام فرمودین نر باید کم سن سال باشه باید تقویت بشه)ولی هردوشون رفتن داخل قفس بیشتر مدت تو قفسن این چه علامتیه و اینکه نکنه ماده بدون جفتگیری تخم بزاره اخه شما فرمودین از حرکاتش معلومه خیلی آمادس.


با سلام

معمولا طبق روال جوجه کشی از پرندگان ؛بعد از مشاهده ی دو یا سه بار جفتگیری ، لانه را قرار می دهند، اگر واقعا جفتگیری صورت نگرفته؛لانه را بردارید و تا قبل از دومین جفت گیری آن را قرار ندید.

جفتگیری ها معمولا ممتد بوده به طوری که ممکن است روزانه سه الی چهار بار صورت بگیرد و آمیزش متواتر شرط صحه تخم گذاری نیست.



پیمان

سلام من واسه ضد عفونی کردن قفس عروس هلندی هام پودر ضد شپشک گرفتم فروشندش گفت می شه به خود عروس هم زد ایا مشه زد؟من تو پرنده فروشا ته خلیج تو تهران که رفتم همه بوی همین پودرو میدادن و در کل باید واسه ضد عفونی کردن قفس و خود عروس باید چیکار کرد؟


باسلام.

ابتدا ببینید آیا لازم هست که از پودر شپشک استفاده کنید یا نه؟

معمولا از آنجایی که این پودرهای شیمیایی هستند بهتره به مقدار کمی برای عروس خود مصرف کنید.و اگر می فرمایید که همه همچین بویی را میدادند؛در اثر ارتباط با وسایل ُآغشته بودار شده اند.

درضمن همانطور که شما فرمودید به شما و تمامی دوستان پیشنهاد می کنم هرگز از این مکان ها پرنده خریداری نکنید و اینجور که مشخصه پرندگان این ناحیه ابتدا به چنین عارضه ای شده اند.(زمانی که یک پرنده کاملا سالم باشد ؛نیازی به استفاده از این داروها نیست.)

برای ضدعفونی کردن قفس عروس ها پیشنهاد می کنم اینجا و  اینجا را مطالعه کنید.

به طور کل سعی نکنید با استفاده از مواد شیمیایی ضدعفونی به بهداشت عروس خود رسیدگی کنید.

همچنین شما می توانید با استفاده از مواد شوینده ی عادی مانند پودر رختشویی و همچنین شامپوها قفس را بشویید و برای اطمینان بیشتر در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار بدید.


از یک کاربر:


حامد جان
فقط میتونم بگم متاسفم با این مقایسه ای که بین وب ارزشمند خودت و یه وب سر تا سر کپی برداری انجام دادی.

سلام دوست عزیر

بنده تنها به صرف احترام ورعایت شرط ادب تصمیم گرفتم این موضوع را مطرح کنم.

نظرات همه ی شما برام محترم و ارزشمنده و سخن شما کاملا درست است.





نظرات 3 + ارسال نظر
پیمان چهارشنبه 18 آبان 1390 ساعت 00:16

سلام من واسه ضد عفونی کردن قفس عروس هلندی هام پودر ضد شپشک گرفتم فروشندش گفت می شه به خود عروس هم زد ایا مشه زد؟من تو پرنده فروشا ته خلیج تو تهران که رفتم همه بوی همین پودرو میدادن و در کل باید واسه ضد عفونی کردن قفس و خود عروس باید چیکار کرد؟

پیمان پنج‌شنبه 19 آبان 1390 ساعت 00:19

سلام من یه نر لوتینو که نمیدونم حتما نره و یه خاکستری ماده دارم خاکستری کاملا دستیه خیلی پر جنب و جوش و کنجکاوه همش از قفس در میاد همه چیرو نوک میزنه و امتحان میکنه ولی لوتینو جنب و جوشی نداره همش تو قفسه ولی خوب غذا میخوره دلیل این رفتاره لوتینو چیه؟و چیکار کنم مثل خکستریه بشه؟

میرحامد دوشنبه 30 آبان 1390 ساعت 21:45

سلام
راستش من یه جفت فیشر دارم که چند وقت پیش جفتشون انداختم بعد دوسه هفته اول همین ماه تو لونشون سه تا تخم دیدم ولی جفتگیری انچنانی ازشون ندیده بودم تا اونوقت. بعد چند روز دیدم یکیشون سوار بر اونیکیه فکر کنم داشتن جفتگیری میکردن خلاصه الان اخره ماهه دیروز لونه رو یه نگاه کردم هفت تا تخم دیدم یکیشونو با قاشق اوردم بیرون تستش کردم دیدم نطفه نداره شکستمش دیدم لق شده سفیده و زردش قاطی بود با بقیه تخما کاری نداشتم فعلا به نظرتون بقیه تخمام بدون نطفه هستن درشون بیارم یا هنوز منتظر باشم فیشرا معمولا اکثر روزو رو تخما میخابن نگرانشونم لطفا راهنمایی کنین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد