مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

روشی ساده در تهیه ی جوانه ی گندم برای عروس هلندی


از آنجایی که جوانه اغلب زمانی که تازه هستند دارای بیشترین مواد مفید و مغذی هستند

(برای کسب اطلاع بیشتر اینجا مراجعه نمایید)

، از این رو تصمیم گرفتم آموزش تهیه ی جوانه گندم را برای اطلاع دوستان قرار دهم.


برای تهیه ی جوانه ی گندم، ابتدا گندم را جهت رفع آلودگی کاملا شسته شود.سپس گندم ها را در یک ظرفی مناسب ریخته به گونه ای که بتوان گندم ها را بر روی آن کاملا پهن کرد تا عمل جوانه زدن سریعا انجام بگیرد.

جهت تعویض نمودن آب درون ظرف: در فصل تابستان بهتر است دو مرتبه و زمستان یک مرتبه عوض می کنیم.

معمولا مدت جوانه زدن گندم ها در تابستان 24 ساعت یا همان یک شبانه روز و در زمستان ها 48 ساعت است.

سپس زمانی که مشاهده نمودید جوانه ها از دل گندم نوک زده و بیرون آمدند ف برای مصرف آماده هستند و آنان را از آب بیرون آورده و در یک پارچه ای نخی قرار دهیدف و 12 ساعت که بماند کاملا آماده می شود.

نکته: جهت رویش سریع جوانه ها بهتر است آنان را در یک محیط تاریک قرار داده و یا از یک پارچه برای کشیدن بر روی آنها استفاده کنید..

و تعویض آب آنها فراموش نشود.


نکته ی مهم: جوانه ها را بهتر است در همان ابتدای رویش آنها به عروس هلندی خود بدهید زیرا در غیر اینصورت محتویات خودشان را از دست می دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا دوشنبه 11 اردیبهشت 1391 ساعت 21:22

سلام آقا حامد
من اولین باره که میخوام از جوانه گندم استفاده کنم
چندتا سوال دارم
وقتی گذاشتم 24 ساعت گندم تو آب خیس خورد یه جا پهن کنم و صبر کنم جوانه که سرش سفیده از گندم بزنه بیرون درسته؟ صبر کنم جوانه چقدر بزرگ شه تا بزارم پیش عروسها؟
با گندم بزارم یا جوونشو جدا کنم و فقط جوونشو بزارم؟
راستی در مورد گندم خیس شده یعنی بزارم 24 ساعت گندم خیس بخوره بعد بزارم پیش عروسا.
اگه یادتون باشه 3 ماه سنشونه
ببخشید آقا حامد که انقدر سوال میپرسم
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد