مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

علل دعوای عروس هلندی ها با یکدیگر


یکی از رایج ترین عاداتی که میان برخی از عروس هلندی ها وجود دارد ، ایجاد نزاع و بد رفتاری در میان جفت خود یا میان سایر هم سانان خود است.

دراین میان ممکن است عروس ها گاه و ناگاه به درگیری با یکدیگر پرداخته و حتی در برخی موارد شاهد زخمی شدن و یا تلف شدن آنها خواهیم بود.

از این رو بهتر است با رفتار و اخلاق آنان کمی بیشتر اشنا شوید.


عروس ها معمولا بنا به دلایل زیر اقدام به درگیری با یکدیگر خواهند نمود:


1.بد ذاتی برخی عروس ها

2.وحشی بودن عروس هلندی ها

3.سن بسیار پایین یا مسن بودن عروس هلندی

4.ناسازگار بودن با جفت خود


1)در مورد بد ذاتی برخی عروس ها به صورت یک پست به طور مفصل بیان شد (برای مشاهده ی مطلب اینجا را مشاهده فرمایید)


2)وحشی بودن عروس نیز می تواند یکی دیگر از عوامل درگیری میان آنان ، به خصوص زمانی که عروس نر وحشی باشد ، این حالت بسیار اشکار تر  خواهد بود.حتی در مواردی شاهد زخمی شدن سایر عروس ها خواهیم بود.

روش پیشگیری:حتی الامکان از خرید این دسته عروس ها جلوگیری به عمل آورده و درصورت خرید نیر تنها راه چاره نگهداشتن آنان به صورت انفرادی است.


3)جوجه بودن عروس هلندی ها یا کهنسال بودن آنان یعنی در سنین 9 سال به بالا ، امکان بروز چنین رفتاری وجود خواهد داشت.

روش پیشگیری: در صورتی که عروس شما به سن بلوغ نرسیده است بهتر است ابتدا تا زمان بلوغ در یک قفس مجزا نگهداری شود تا آمادگی کامل جنسی را به دست آورد و سپس در قفس جفتش او را قرار دهید.

و درصورتی که عروس هلندی شما مسن است بهتر است آن را تعویض نمایید.(برای آگاهی از نحوه ی تعیین سن عروس هلندی به اینجا  و اینجا مراجعه کنید)


4)حالت دیگری هم به عنوان دلیل برای نزاع عروس هلندی ها وجود دارد و آن هم وجود جنس مخالف در قفس است. که دارای چند مورد است:


*زمانی که یک عروس ماده در برابر چند عروس هلندی نر قرار بگیرد امکان دعوا بسیار حتمی بوده و حتی ممکن است یک عروس در این راه تلف شود.(حتی خود عروس ماده)


راه حل: به محض دیدن جفت خوردن عروس هلندی ماده با یکی از نر ها حتما آنان را از گروه جدا کنید.


*زمانی که دو عروس نر در یک قفس قرار بگیرند: امکان درگیری وجود خواهد داشت.ولی با این وجود به یکدیگر عادت خواهند نمود.

راه حل: عروس ها را از یکدیگر جدا نمایید ، و یک جفت با جنس مخالف تهیه نمایید.


*عدم وجود آمادگی در جفتگیری ها از سوی ماده که سبب عکس العمل های منفی نر قرار خواهد گرفت و یا اینکه از طریق درگیری ماده ، عروس هلندی نر را از خود دور خواهد نمود.

راه حل: هر جفت را کاملا تقویت نمایید.(برای کسب اطلاع بیشتر اینجا را مشاهده بفرمایید.)


*نزاع میان عروس ها جهت دفاع از جفت خود یا جوجه های خود: که این مسائل اغلب میان عروس هایی وجود می آید که به صورت گروهی زندگی می کنند و  آنان جهت حفظ ماده ی خود و یا لانه و جوجه های خود به درگیری های متداولی می پردازند

راه پیشگیری: بهتر است عروس های جفت خورده را از سایرین جدا کنید.


جهت طرح هرگونه پرسش می توانید از طریق پست الکترونیکی پایگاه و پیامک یا تماس به شماره تلفن مذکور در قسمت پل ارتباطی پایگاه مراجعه نمایید.

نظرات 7 + ارسال نظر
مرتضی پنج‌شنبه 4 اسفند 1401 ساعت 19:00

با سلام عروس هلندی های من جفت کردن تخمم گذاشتن تخماشونم بسته ولی عروس ماده عروس نر رو داخل لونه راه نمیده و همیشه هم باهم دعوا میکنن نمیدونم چیکار کنم جداشون کنم یا نه بذارم جفت باشن

ابوالفضل جمعه 1 اردیبهشت 1402 ساعت 22:03

سلام عروس هلندی های من سر غذا خوردن باهم دیگه دعوا میکنن چیکار کنم

امیر شنبه 2 اردیبهشت 1402 ساعت 18:53

سلام عروس من جفت نشدن ولی عروس ماده دنبال عروس نر می یاد میزنه و داخل لونه راه نمی دی در ضمن عروس ماده فقط در لانه می مونه

amir جمعه 22 اردیبهشت 1402 ساعت 21:35

سلام ببخشید.یه جفت عروس دارم.که تازگی براشون لونه خریدم.دوهفته میشه باهم خوب بودن این میرفت داخل اونم میرفت.تازگیا ماده خشن شده فقط میزنه به نره و اذیتش می کنه حتی موقع بیرون لونه هم هستن ماده به نر میزنه.

Pasha سه‌شنبه 6 تیر 1402 ساعت 15:33

سلام وقت بخیر عروس هلندی ک جفت هست تخم گذاشته ولی نره مرتب ماده رو میزنه و عروس نر همش رو تخم میخابه یه راهنمایی بدید ممنون میشم

امیر جمعه 27 مرداد 1402 ساعت 13:26

سلام خسته نباشید من عروس هلندیام باهم جفتن کاملا کنار هم باهم هیچ مشکلی ندارن ولی وقتی تخم میذاره ماده عروس نر میره رو تخم میخوابه و گه گداری میاد بیرون و ماده رو میزنه شدید دنبالش میکنه و پاهاشو گاز میگیره طوری که خودن ریزی میکنه و خون بند نمیاد یبار این کارو کرد جدا کردم ولی بازم تخم گذاشتن نر باز تکرار کرده لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم ممنون

سالار سه‌شنبه 16 آبان 1402 ساعت 21:21

سلام.من یه عروس هلندی نر داشتم. الانم یه ماده براش خریدم. باهم جفت شدن. ولی موقع جفتگیری نر میره روی ماده ولی بلد نیس چجوری جفتگیری کنه.روزی چندین بار میره روی ماده ولی بلد نیس. خواهشا راهنمایی کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد