مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

تاثیرات آب و هوا بر زندگی عروس هلندی


حیات اصلی عروس هلندی ها مربوط به اقلیم استوایی است به عبارتی اقلیمی با آب و هوای مرطوب و در تابستان ها با رطوبتی بالا و در زمستان ها هوایی نسبتا خنک به همراه رطوبت.

به عبارتی اقلیم آنان فاقد فصل زمستان است.

برای کسب اطلاع بیشتر از اقلیم استوایی اینجا مراجعه نمایید.

به همین دلیل با  قرار گرفتن آنان در شرایط آب و هوایی مختلف زندگی برای آنان کمی دشوار تر شده است.و زمانی که عروس هلندی ها در آب و هوایی مانند آب وهوای ایران که در حاشیه ی مدار راس السرطان قرار گرفته است که به همراه نواحی با زمستان های سرد و نواحی با آب و هوای خشک و.....امکان حیات برای این دسته از پرندگان کمی دشوار شده است.

در حال حاضر بهترین شرایط آب و هوایی برای زندگی عروس ها در ایران ، استان تهران و شمال ایران است.

از این رو زمانی که عروس ها در شرایط مختلف آب  و هوایی قرار می گیرند ، به تبع آن زندگی آنان تغییر کرده ، یا به طور کلی چرخه ی زندگی آنان تغییر کرده است.

بنابراین اگر قصد نگهداری عروس هلندی را در محل زندگی خود دارید ، حتما قبل از اقدام به خرید آنها شرایط آب و هوایی منطقه ی خود و در ادامه ؛منزل خود را در نظر بگیرید.


شرایط آب و هوایی لازم برای حیات و تکثیر عروس ها عبارتند از:


عروس ها را در محیط های سرد قرار ندهید زیرا سبب کسلی آنان و یا سبب ابتلا شده به بیماری های تنفسی یا سرماخوردگی خواهد شد.


قرار گرفتن عروس ها در محل هایی که دارای رطوبتی بیش از نیاز آنها باشد ، سبب بیماری ها استخوانی و قارچی می شود.


قرار گرفتن عروس ها در محیط های بسیار گرم آنان را بی حس کرده و یا در مواردی سبب تلف شدن آنها می شود ؛ لذا بهترین راه برای آگاهی از گرم شدن آنان می توانید به بال های آنان دقت کرده و در صورتی که بال ها از بدن فاصله داشته و همچنین منقار پرنده باز مانده است به علت گرمای شدید و عطش عروس هلندی است.


بنابراین بهترین محیط برای حیات و تکثیر عروس ها عبارتند از :


1. محیطی با حداقل دمای 25 و حداکثر 28 درجه سانتیگراد

2. محیطی با نور کامل و عدم تابش مستقیم نور خورشید.

3.محیطی با میزان رطوبت کافی (برای این کار می توانید از قرار دادن یک ظرف آب بر روی وسایل گرمایی خود (در فصل زمستان) و یا استحمام عروس ها در فصل تابستان ، رطوبت مورد نیاز آنان را تامین نمایید.

4.محیط زندگی عروس هلندی ها باید در معرض نور طبیعی بوده ، به نحوی که با طلوع خورشید بیدار و با غروب ، به استراحت بپردازند.

5.در فصل زمستان جهت خنک نگهداشتن محیط زندگی عروس ها می توانید با استفاده از کولر های گازی (هرگز از کولر آبی استفاده نکنید) و یا دستگاه های تهویه هوا و همچنین استحمام عروس ها دمای مورد نیاز آنان را تامین نمایید.

6.محیط زندگی عروس ها باید تهویه ی کافی باشد؛


نظرات 1 + ارسال نظر
امیر جلیلی یکشنبه 18 آبان 1393 ساعت 17:50

با سلام
من یک جفت عروس مولد دارم . جفت گیری می نمایند و لانه نیز برایشان گذاشته ام . سئوال من این است چون من در تبریز زندگی میکنم شرائط دما با آمدن زمستان سردتر میشود و دمای معمولی اتاق حداکثر به 23 الی 25 درجه می رسد . حال سئوال من اینست که درجه حرارت نرمال برای نگهداری جفت مولد چقدر است . واگر کم است با استفاده از یک لامپ در داخل قفس و یک سنسور که درجه حرارت را ثابت نگه دارد میتوان این کمبود را جبران کرد
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد