مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

نحوه ی کوتاه نمودن ناخن های بلند عروس هلندی


برخی از عروس هلندی ها به دلیل وجود بیماری درآنان یا به خاطر کهولت و همچنین تغذیه نادرست ، ناخن های آنان شروع به بلند شدن بی رویه کرده و سبب به وجود آمدن دشواری های در اعمال عروس هلندی مانند قادر نبودن به استفاده و بالا  و پایین آمدن از میله.

ناتوانی درنشستن بر میله.

گیر نمودن ناخن های آنان در قسمت های مختلف قفس


و البته باید این نکته را متذکر شد که میله ی نشیمن گاه آنان نیز نقش مهمی در کوتاهی ناخن آنان دارد.


حال اگر ناخن های عروس هلندی ما بنا به هر دلیل رشد بیشتری کرده و بلند شد چه کنیم:

بهترین روش کوتاه نمودن ناخن های آنان توسط خودمان است:

روش کوتاه نمودن ناخن ها عبارتند از:


1. قدم اول نحوه ی گرفتن عروس هلندی در دستان خود به طوری که باعث جابه جایی عروس نشود.

به همین دلیل پیشنهاد میگردد که از یک دستیار برای این کار استفاده نمایید.


2.قدم دوم یافتن رگ خونی موجود در ناخن است (زیرا به هنگام گرفتن ناخن ها باید مراقب بود که به این رگ حساس هیچ صدمه ای وارد نشود زیرا ممکن است سبب خونریزی و یا در برخی زمان ها سبب فلج شدن انگشت پای عروس خواهد شد.

پیدا نمودن این رگ خونی در لوتینو ها بسیار ساده ولی در  خاکستری ها و دارچینی ها کمی مشکل است ولی معمولا در برخی از عروس ها طولی این رگ به اندازه ی 5 میلیمتر خواهد بود.


3. حال بعد از یافتن رگ خونی موجود در انگشت پا (این رگ خونی درست زیر ناخن عروس قرار دارد)به راحتی می توانید ناخن عروس هلندی خود را بگیرید و نکته ی مهمی که باید رعایت گردد گرفتن ناخن ها توسط ناخن گیر و قیچی امکان پذیر بوده و نحوه ی گرفتن ناخن به گونه ای بوده که به صورت اریب گرفته شود.

معمولا یک سری داروهایی با نام های : Styptic Powde و cornstarch وجود داشته که بعد از ناخن گرفتن عروس خود می توانید آن را بر روی (تنها ناخن زیرا برای پوست خطرناک هستند) ناخن عروس هلندی خود مالیده تا باعث از بین رفتن درد عروس شود.

نکته : شما نیز می توانید برای راحت گرفتن ناخن عروس هلندی خود ، وی را چند دقیقه در آب قرار داده تا ناخن وی کمی  نرم شده تا ناخن گرفتن برای شما آسان تر شود.


نکته: عروس خود را به گونه ای د ردستان خود نگه داشته تا هم بالهای وی تکان نخوردن  و هم پاها ساکن و هم شما را گاز نگیرد( عملا نیاز به یک دستیار است.)

اگر ناخن عروس خونی شد چه کنیم:


ابتدا قسمت بریده شده از ناخن را با آب شستشو داده و سپس از داروی ها Styptic Powde یا cornstarch استفاده نمایید تا میزان خونریزی کمتر شود و هم محل پاک شود.

سپس هر چه زودتر عروس هلندی خود را به دامپزشک برسانید تا قسمت مورد نظر بخیه بخورد.

زیرا خونریزی بسیار سبب مرگ عروس هلندی خواهد شد (به عبارتی این خونریزی به طور طبیعی قطع نمی شود)


بعد از گرفتن ناخن عروس هلندی خود آن را در قفس آزاد نموده تا کمی آرام شده و ترسسش کاهش یابد.


نظرات 2 + ارسال نظر
فرید چهارشنبه 11 آبان 1390 ساعت 11:03

سلام حامد جان
در اینکه وب تو در حال حاضر بهترین و کامل ترین وب در زمینه تخصصی عروس هلندیه شکی نیست و این به نظرم همت بلندی رو می طلبه که کار هر کسی هم نیست داشتنتش. البته این رو منی میگم که حدود سه ساله این نوع پرنده رو دارم و باهاش دم خورم و به تناسب همه فروم ها و سایت ها و وبلاگ های عروس هلندی رو سر زدم و میزنم. از همین جهت بهت تبریک میگم و امیدوارم که تا همیشه موفق و شاد باشی.
دو تا مطلب بود به ذهنم رسید که باهات مطرحش کنم.اول اینکه با توجه به اینکه دوس داری همیشه مطالبت به روز باشه و برای هر روز هم نوشته تازه ای داشته باشی، به نظرم روزی یه نوشته کفایت میکنه و این باعث میشه تا مخاطبت بتونه فرصت کافی رو داشته باشه واسه مرور چند باره مطلبت و استفاده درست از راهنمایی و مشاوره ای که میدی و درگیر چند نوشته با مضامین مختلف نمیشه. البته اگر این روال رو در نظر بگیری، حتما مدت های بیشتری رو میتونی با مطالب تازه و جدید به مخاطبت اطلاع رسانی کنی.
مورد دوم هم اینکه گاهی لینک های دانلود به صفحه جدید باز نمیشن و همین صفحه رو منتقل میکنن به صفحه جدید که به نظرم اگر بتونی هر لینکی رو در صفحه جدید باز کنی خیلی بهتره از نظر کیفیت کار و زیبایی وبت.
باز هم ممنونم.
تا بعد...

با سلام

از راهنمایی های شما
و همچنین از انتقادات شما بسیار بسیار ممنونم
و امیدوارم با نظرات و انتقادات دوستانی مانند شما
بتوانم وب را هر چهب بیشتر مطابق با انتظارات آنان سوق دهم

خیلی ممنونم
حتما اصلاح می شه.

محمد طاها جمعه 10 شهریور 1402 ساعت 19:14


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد