مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات

میثم

سلام
دوست عزیز از این شربتهای ملتی ویتامین بچه می شه به عروس داد
خودم سرما خوردم امکان داره ویروس به عروس منطقل شه
ممنون


سلام خدمت شما


به هیچ عنوان از شربت های مولتی ویتامین کودکان استفاده نکنید چون میزان و دز به کاربرده شده در آنها بسیار بیشتر از دز معمولی برای عروس هلندی ها است.

و در مواردی باعث مسمومیت عروس ها خواهد شد.

در خصوص سرماخوردگی باید گفت ویروس ها انسانی قابل انتقال به حیوانات نیستند ، به استثنای آنفولانزا.

مشکلی نیست.


الیاس


با سلام و خسته نباشید
من چند باری به عروسم برنج دادم و با علاقه خیلی زیادی هم خورد و طوریش هم نشد
اما یه جایی خوندم که نباید به عروس برنج داد
درسته؟


کاملا درسته. استفاده از برنج هیچوقت سبب تلف شدن عروس هلندی نمی شه ولی استفاده ی مکرر  از آن باعث کم تحرکی عروس هلندی شما و چاق شدن وی و به دنبال آن سبب کسلی مکرر می شه.

از طرفی استفاده از موادی با نشاسته ی بالا مانند برنج ها سبب جذب آب بیشتر بدن شده و عطش زیادی ایجاد می کند.

مشکلی نداره ولی بهتره از برنج بدون نمک و روغن و صرف دمی یا آبکش استفاده نمایید.و البته به مقدار بسیار کم یعنی هفته ای دو مرتبه کافی است...


مسیح


من یه عروس نر خاکستری دارم 8 ماهشه . اولین مشکلم باهاش اینه که بجز برنج و نون خشک و بیسکوییت و تخم مرغ هیچی نمیخوره . لب به دونه هاش نمیزنه . نگرانشم از پسش برنمیام .
دوما چند روز پیش هی استفراغ میکرد . بردمش دکتر واسش آنتی بیوتیک نوشت . بعد گقت چرا مدفوعش سبزه ؟ گفت شاید نیوکاسل یاشه ولی من پرندم با هیچ پرنده ای ارتباط نداشته . الان بعد چند روز حالش بهتره ولی هنوز مدفوعش غیرطبیعیه ..
توروخدا بگین چیکار کنم دارم از نگرانی میمیرم ...


با سلام


مبتلا شدن به برخی ویروس ها نیازمند در ارتباط بودن پرنده ی شما با سایر عروس هلندی ها نبوده و صرف تنفس هوای آلوده و لمس شدن توسط دست آلوده شده به این میکروب کافی است.

در مورد عادت نادرست غذایی مربوطه به دوران جوجگی بوده ، که در ان هنگام تنها توسط غذاهایی که شما ذکر کردید تغذیه می شده است ولی اکنون به خاطر عادت نمودن به غذاهای قبلی ،ی علاقه ای به سایر غذاها ندارد.

غذاهایی که شما استفاده می کنید از نظر ویتامینه بودن مشکلی ندارد ولی علت تغییر مدفوع به دلیل عادت نادرست غذایی و  استفاده از غذاهای کربوهیدراتی یا ّبه اصطلاح آبکش است.

پیشنهاد می کنم حتما عروس خود را به تدریج از این غذاها طبق روش هایی که در پست ذکر کردم جدا کرده و به میوه ها و سایر دانه ها عادت دهید.

برگشتن رنگ مدفوع به حالت اولیه معمولا به مدت یک ماهی طول می کشد و شما اصلا نگران نباشید و اصل مهم سلامتی روانی و ظاهری عروس است .

تلاش کنید به عروس خود میوه بدهید وگرنه دچار سوء تغذیه خواهد شد.

برای این کار می توانید برایش پاداش درنظر بگیرید.


نظرات 1 + ارسال نظر
ریحانه دوشنبه 20 آذر 1402 ساعت 21:43

سلام عروس هلندیم چندروز اسهال داشت دارو بهش دادم بهتر شد امروز برنج خورد خیلی بی حال میشه بگین چی کارکنم بهتر بشه تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد