مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به پرسش ها

ali

حامد جان سلام! و همچنان من!!!! فکر نمیکنم کسی به اندازه من اذیتت کنه برادر! آقا نظرت راجع به نگهداری عروس و رزیلا تو یه قفس چیه؟ چند وقته بد جوری کرم گرفتن رزیلا افتاده به جونم! اگر یک رزیلا رو با دوتا عروس نر تو یه قفس نگه دارم ، صلاح میدونی یا نه؟ ممنونتم پیشاپیش.


و همچنان من! حامد جان؟ من هویج رو بصورت خام رنده می کنم هر از چند گاهی و به بچه هام میدم. البته خیلی نمیخورنش. حالا شما صلاح میدونی که هویج رو بصورت درسته براشون بزارم؟ یا کماکان رنده کنم؟ اگر درسته بزارم،‌احتمال اینکه بیشتر بخورنش هست؟ممنون از لطفت.




باسلام خدمت شما علی آقا


لطف دارید و بنده همچنان درخدمت شما دوست گرامی هستم.

درخصوص رزیلا ها باید گفت که عروس هلندی ها نسبت به سایر پرندگان دورادور رفتاری دوستانه خواهند داشت، حالا شما می تونید رزیلا خریداری کرده و به صورت جداگانه در قفسی دیگر قرار دهید.و علت قرار ندادن انها در یک قفس به دلیل حس سلطه طلبی در برخی عروس ها که ممکنه باعث دعوای آنان و تلف شدن یکی از آنها بشه و به خصوص این زمانی اتفاق می افته که شما دارای دو عروس جفت باشید.البته خودم هم تا یک سال پیش یک جفت رزیلا ظاهرا جفت خورده نگهداری می کردم ولی به خاطر صداهای بلند و ناسازگاری با عروس مجبور به طرد آنها شدم.


درخصوص استفاده از هویج باید گفت که حتی الامکان باید از هویج خام و رنده شده استفاده کرد و دلیل رنده شدن آن هم به خاطر سفت بودن برخی قسمت های هویج خام که سبب گیر کردن در گلوی عروس می شود.از طرفی چون عروس ها عادت به کندن اجسام دارند ممکنه فقط از هویج خام بکنند ولی هرگز آنها را نخورند.

در ضمن همه ی عروس ها علاقه ای به خوردن هویج ندارند ولی چون هویج خواصی بس موثر داره حتی الامکان شما کوتاهی نکن.

اگر باز هم سوالی هست در خدمتم.


باران

در خصوص استفاده کردن شما از جوانه های هر نوع دانه ای به شما باید گفت که هر جوانه ای دارای یک سری ویزگی خاص خود است و ممکنه باعث مسمومیت عروس بشود.زیرا جوانه ها از عمده ترین قسمت حاوی مواد خاص آن دانه است.

به نظرم بهتره چنین ریسکی را نکنید و تنها و راحت الهضم ترین جوانه ها تنها جوانه ی گندم است.


استفاده از اسباب بازی ها برای جفت عروس ها معمولا مشکلی به بار نمیاره بلکه باعث مشغولی آنها و جلوگیر ازانزوای آنها می شود

ولی زمانی که مطمئن شدید که عروس ها جفگیری کرده به طوری که یک هفته به تخم گذاری باقی مونده ،بهتره کم کم اسباب بازی ها را برداشته تا توجه آنها به لانه معطوف شود.و به لانه عادت کنند.


نور آفتاب یکی از مهمترین اصول در سلامتی و زندگی درست تمامی حیوانات از جمله عروس هلندی است.

زمانی که نور آفتاب وجود نداشته باشد سبب جذب کلسیم و ویتامین د3 نمی شود و باعث فلج شدن عروس ها ویا بیماری های پوستی می شود.

درخصوص داشتن تک عروس هلندی لوتینو در کنار جفت عروس ها ، اصلا کار صحیحی نیست.

و حتی الامکان باید قفس لوتینو را درمعرض دید  عروس ها قرار ندهید تا مشکلی درزندگی جفت ها به وجود نیاید به خصوص زمانی که لوتینو ی شما نر باشد باعث بدخلقی عروس نر می شود.


در مورد استفاده از بیسکوییت برای عروس ها باید بگم استفاده از ساقه طلایی به میزان کم را توصیه می کنم ولی استفاده از بتی بور هرگز زیرا اغلب بیسکوییت ها نظیر بتی بور دارای جوش شیرین هستند که این عنصر باعث مشکلات گوارشی در عروس ها می شود.

و پیشنهاد من به شما اینکه هرگز به نحوه و عادات تغذیه ی عروس های خود بدین شیوه وسواس نشوید و انها را به حال خود گذاشته و تنها تغذیه ی لازم را تامین کنید.

اگر هم به دنبال غذای تقویتی هستند بهترین غذاها استفاده از موز ، هویج ، سیب و خیار و استفاده از گوشت گوجه فرنگی (به استثنای هسته ها)است.

و درکنار آن می توانید از غذاهای معمولی شان استفاده کنید

درضمن استفاده از مکمل های یادتان نرود.

حتما در پست های آتی نحوه استفاده از انواع مکمل ها و انواع آنها را قرار میدم.





نظرات 1 + ارسال نظر
میرحامد سه‌شنبه 17 آبان 1390 ساعت 22:31

سلام اقا من یه لونه از ام دی اف ساختم برا عروسام در ابعاد ۳۰در ۱۷ در ۱۷ گذاشتم تو قفسشون پایین قفسشون (قفسشون قفس کاسکویه )الان عروسام با اینکه جفت گیری نداشتن(شمام فرمودین نر باید کم سن سال باشه باید تقویت بشه)ولی هردوشون رفتن داخل قفس بیشتر مدت تو قفسن این چه علامتیه و اینکه نکنه ماده بدون جفتگیری تخم بزاره اخه شما فرمودین از حرکاتش معلومه خیلی آمادس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد