مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

چگونگی عادت دادن عروس هلندی به قفس جدید

عروس هام در قفس تابستانی

عروس ها با وجود اینکه پرندگانی اجتماعی هستند و به طور مداوم خود را با شرایط گوناگون سازگار می سازند ولی با این وجود ، تنها چیزی که تغییر آن و عادت نمودن به آن برایشان کمی مشکل است ، موضوع قفس جدید است.

معمولا عروس طوطی ها زمانی که برای اولین بار وارد یک محیط یا یک قفس جدید می شوند ، بعد از گذشت زمانی طولانی آن را به عنوان اولین محیط جدید برای زندگی خود می پذیرند و یا به عبارتی دیگر آن محیط را تنها محیط مناسب برای زندگی خود دانسته و به آن عادت می نمایند، خواه قفس محیطی بزرگ باشد و خواه کوچکترین فضا باشد.

از این رو دارندگان یا پرورشدهنگان باید توجه داشته باشند که از ابتدای خرید عروس هلندی یک قفس مناسب خریداری نمایند تا در آینده با مشکلات کمبود فضا برای عروس هلندی خود روبه رو نشوند.

(جهت آشنایی با نحوه ی خرید قفس با ویژگی های مذکور لطفا به پست مربوطه مراجعه نمایید.)


جوجه عروس هلندی نر


حال برخی افراد به دلیل عدم آشنایی کامل قفسی نامناسب خریداری نموده و بعد از مدتی تصمیم به تعویض قفس گرفته بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از مواجهه با مشکلی به توصیه های زیر دقت کامل بنمایند.


1.بعد از خرید قفس جدید و ضدعفونی کردن قفس آن بلافاصه عروس را وارد قفس جدید نکنید زیرا ممکن است به دلیل عدم آشنایی با محیط جدید به خود صدمه وارد کند،از این رو توصیه می گردد حتما به مدت دو الی سه روز قفس جدید را در مقابل قفسی که عروس ها در آن به سر میبرند قرار دهید یا اگر طوطیهای شما رام هستند، آنان را برروی قفس جدید قرار دهید تا آشنا شوند.


2.بعد از گذشت ایام ذکور ، ابتدا قفس قبلی عروس ها را کاملا خالی کرده و تمامی غذاها و وسایل را در قفس جدید بگذارید. در صورتی که عروس ها رام هستند به آرامی آنان را وارد قفس جدید نمایید و در صورتی که دستی و رام نیستند ، دهانه ی قفس ها را به یکدیگر نزدیک نمایید تا خودشان به میل خود وارد قفس جدید شوند و مطمئن باشید که وارد خواهند شد.


3.اصل مهم دیگر وجود میله ی  نشیمن گاه در بالاترین قسمت قفس است زیرا معمولا عروس ها با ورود به محیط جدیدبه اولین قسمتی که مراجعه می کنند بالاترین قسمت قفس است .


4.به عروس های خود فرصت دهید تا کاملا نسبت به محیط جدید انعطاف لازم را پیدا نمایند و آنان را به طور مداوم از قفس خارج نکنید.


5.تجربیات نشان داده است در صورت تعویض محیط زندگی عروس ها ، آنان پس از 20 روز به طور کامل عادت نموده و در صورت جفت بودن اقدام به جفتگیری خواهند نمود.



6.بهتر است غذاها و وسایل را در قفس جدید ، همانند قفس قبلی جایگذاری کرده تا عروس سریعتر به محیط جدید عادت کند.


نکات مهم:


پر زدن های مداوم و تحرک های غیر عادی در قفس جدید امری کاملا طبیعی است.

حتی در برخی عروس ها شاهد گوشه نشنی  در مدت زمان کوتاهی بوده ایم.


عروس ها را در محیطی آرام قرار داده تا با شرایط انس بگیرند.


ممکن است ابتدا از میزان رژیم عروس ها کاسته شود ولی مجددا به حالت قبلی بازخواهد گشت.


سعی شود قفس جدیدی که برای آنان انتخاب می کنید بزرگتر از قفس قبلی باشد زیرا در صورت کوچک بودن ، عادت کردن عروس ها تا حدودی مشکل است.


پیشنهاد می شود بر روی قفس جدید شبانه کاوری نکشید تا عروس هلندی ها عادت نموده و سپس اقدام کنید


در صورت وجود هرگونه سوالی لطفا از طریق پل ارتباطی تماس حاصل فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد