مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

ویتامین ها و تاثیرات مضر ناشی از آنها بر عروس هلندی+ تصاویر


امروزه استفاده از مکمل های غذایی در کنار غذاهای اصلی عروس هلندی امری رایج گشته است.

و ویتامین ها و مکملها های غذایی تحت عنوان نام های متداولی وارد بازار ایران شده و برخی از آنها جنس مرغوب و برخی دیگر در رده ی داروهای تقلبی قرار می گیرند.

از رایجترین ویتامین ها می توان به ویتامین های AD3EC  و AVI-VIT ها اشاره نمود که جزء کامل ترین ویتامین ها به شمار می روند و قیمتی مابین هشت الی ده هزار تومانی دارند.

در کنار این ویتامین ها ویتامینهای دیگری به صورت پودر و قطرهای خوراکی وجود دارند که همانند داروی های بالا حاوی ویتامین ها و املاح معدنی هستند.

ویتامین ها نقش بسیار بزرگ در زندگی عروس ها داشته به طوری که بدن یک عروس هلندی باید روزانه یک سری از ویتامین های خاص را دریافت کرده تا در آینده سبب بیماری های جبران ناپذیری مانند سوء تغذیه و....نشود همچنین ویتامین ها در محیا نمودن شرایط بدنی جهت جفتگیری عروس ها را فراهم می کند.

با این حال این دسته از ویتامین ها علاوه بر خواص و فواید مفیدی که در بردارند دارای یک سری مضراتی خواهند بود که چشم پوشی از آنها اشتباهی جبران ناپذیراست.

از آنجایی که ویتامین های مذکور ناشی از مواد شیمیایی هستند تاثیر زود هنگام و زیاده روی نمودن در آنها سبب بروز مشکل در عروس ها خواهد شد.

معمولا بیشتر مولتی ویتامین دارنده ویتامین هایی نظیر ویتامین A D3  و E  و کلسیم ها هستند ، از این ویتامین ها با عنوان محلول در چربی نام برده می شود و عملکرد انان بدین ترتیب است که با ورود به بدن و وارد شده به بافت های چربی پرنده تاثیرات خود را اعمال می نماید و این دسته از ویتامین ها به دلیل این ویژگی محلول در چرب خود مدت ماندگاری بسیاری در بدن عروس ها دارند و زیاده روی در استفاده از آنها سبب بروز اختلالات در بدن عروس هلندی می شود که از جمله ی آنها می توان به سفت شدن اندام های بدن که سبب کرختی در تحرک عروس هلندی شده.

پر ریزی ها ناشی از زیاده روی در ویتامین ها و.......... می توان نام برد.

جالب است بدانید که تنها ویتامین  C  یا اسید آسکوربیک است که توانایی حل در چربی را داشته و زیاده روی دران سبب هیچگونه عوارضی نخواهد بود.


ویتامینی که برای عروس های خود استفاده می نمایید بهتر است ابتدا نحوه ی استفاده از آن را در بروشور مطالعه کرده و سپس استفاده نمایید.

که معمولا ویتامین های پودری به اندازه ی یک عدس معمولی در آب ریخته می شوند (بستگی به نوع ظرف آب دارد) و

ویتامین های قطره ای به اندازه ی سه قطره (با توجه به حجم آب) در ظرف آب پرنده ریخته می شوند.


نکات مهم:

استفاده از مولتی ویتامین تنها برای همان روز عروس هلندی است و پیشنهاد می گردد پس از گذشت هشت ساعت حتما آب را تعویض نمایید زیرا ماندگاری ویتامین ها در آب دارای محدودیت های خاصی هست.

و بی توجهی به آن سبب مسمومیت در عروس هلندی شما خواهد شد.


درصورتی که شما از قصد استفاده از مولتی ویتامین ها را ندارید می توانید از میوه ها و سبزیهای مفید برای عروس خود استفاده نمایید.

به پست مربوطه مراجعه شود.


درصورت وجود هرگونه سوال لطفا از طریق پل ارتباطی تماس حاصل فرمایید.


نمونه ای از اشکال ویتامین جهت اشنایی:



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد