مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

مسمومیت عروس هلندی قسمت سوم

عروس هلندی لوتینوی  مرواریدی

در دو قسمت قبل در باره مسمومیت های ناشی از فلزات  و  گیاهان و حشره کش ها گفته شد.

در قسمت سوم یا قسمت آخر  شامل مسمومیت هایی ناشی از تفلون ها و تنقلات سخن خواهیم گفت.


مسمومیت توسط تفلون:


معمولا برخی افراد عروس هلندی خود را در مکان هایی مانند نزدیک آشپزخانه ها یا داخل آن نگهداری می کنند و از انجایی که در جوامع امروزی استفاده از ظرف های تفلون امری متداول گشته است ، جالب است بدانید که زمانی که شما ظرف تفلون را بر روی حرارت آتش قرار می دهید بعد از گذشت مدتی گازهایی از تفلون متصاعد می شود و در این میان به دلیل حساسیت عروس هلندی ناشی از گاز تفلون سبب مسمومیت وی و مرگ ناگهانی وی می گردد که در اصطلاح کلاپس نامیده می شود.

و در مسمومیت های نیمه حاد آن ریه های عروس پر خون می شود.

از نشانه های این بیماری می توان به :صدای ویز ، دیسپنه ، رال های تنفسی ، آتاکسی و تشنج را نام برد.


روش درمان قطعی برای عروس هلندی در این مسمومیت وجود ندارد.

و تنها راه درمان وی شامل قرار دادن وی در محفظه حاوی اکسیژن و  استفاده از داروی پردنیزولون و یا هپارین که می توان آن را به روش خوراندن و یا بخور دادن به عروس خود استفاده نمایید.

همچنین اقدامات دیگری مانند گرم نگه داشتن وی  و استفاده از آنتی بیوتیک ها (طبق نظر دامپزشک) خودمی تواند کارساز باشد.درضمن برای رفع مشکل ریوی وی می توان از داروهایی مانند فوروزماید استفاده نمایید.


مسمومیت به وسیله ی تنقلات


تنقلات انواع مختلف دارند و از آنجایی که در هریک  از آنها مواد گوناگونی به کار می رود که اغلب هم شیمیایی هستند میزان ضرر های آنان دامنه ی وسیعی دارد.

یکی از رایجترین تنقلات و خطرناک ترین آنها می تواند شکلات ها باشند  و علت آن هم می تواند ناشی از وجود موادی مانند کاکائو ها و تئوبرومین و کافئین ها باشد.

گفته می شود که شکلات های تلخ اثر سمی بیشتری نسبت به سایر شکلات هایی نظیر شکلات های شیری دارند.

علائم مسمومیت: معمولا در بیشتر پرندگان همراه با مرگ ناگهانی  عروس هلندی است اما در برخی علائمی نظیر اسهال و استفراغ و مدفوع تیره مشاهده می شود و در حالت های دیگر آن شاهد تشنج و اریتمی های قلب و بیش فعالی که در نهایت منجر به مرگ عروس می شود را شاهد خواهیم بود.


روش درمان:در صورت زنده ماند عروس می توان با استفاده از داروهای تجویز شده توسط دامپزشک که شامل داروهای محافظت کنند معده و روده هستند و همچنین مسهل ها تا حدودی در مهار نمودن مسمومیت موفق بود.

در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکلی لطفا از طریق پل ارتباطی با مدیر سایت تماس حاصل فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد