مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

خصیصه های عروس های سرماخورده


حیوانات بر خلاف انسان ها زمانی که مبتلا به بیماری نظیر سرماخوردگی می شوند به مخفی کردن بیماری خود پرداخته و خوشبختانه با این عمل آنها یک سزی نشانه هایی جهت سنجش سرماخوردگی در آنان وجود دارد.

که از جمله مهمترین این علائم سرماخوردگی در عروس ها عبارتند از:


  تنفس غیر طبیعی
  مدفوع غیر طبیعی (تغییرات غیر طبیعی در رنگ، میزان و مقدار آن )
  پر های غیر طبیعی مانند بی نظمی در پرها یا مچاله شدن آنها یا ریزش غیر طبیعی درآنها
  الگوی خواب غیر طبیعی :
 -- مداوم(همواره در بی حالی به سر می برند)
 -- تمرکز نشستن در یک نقطه از قفس و جمع کردن پاها
 -- سر زیر بال جمع می کنند
 --مدام سر خود را به زیر بال برده و همواره چشم های خود را می بندند.
  هر گونه تغییر در فعالیت های عادی :
 -- صحبت کردن یا سوت زدن (با خس خس)
 -- بازی با اسباب بازی (بازی نکردن یا تغییر در رفتار عادی )
 -- تعامل با دیگر پرندگان(طرد شدن از سایز هم نژادها)
 -- تعامل با انسان ( واکنشی نشان نمی دهند)
 -- سطح انرژی ( ضعیف می شوند)

  ترشح از منقار، چشم ها یا سوراخ های بینی( به صورت مکرر)
 
  نوشیدن آب به مقدار زیادی بیشتر از حد معمول
  افتادگی سر، دم و بال
  چشم ها متورم ( همواره بسته هستند)
  پر بیش از حد چیدن یا کندن
  ناتوانی بدن در هضم غذا ( ضعف گوارشی)
  در حال سقوط کردن در جای بلند قرار دادن( عدم تعادل در یک محیط)
 
  قوز بسیار ( که می تواند ناشی از ناتوانی وی باشد)
  از دست دادن اشتها ( همواره بیشتر خواهد شد.)
  توده یا ورم بر روی بدن  ( به ندرت یافت می شود)
  در پایین قفس نشسته  ( علامت دقیقی نیست ولی می تواند تا حدودی درست باشد)
 
  دم به طور مداوم در حال حرکت بالا و پایین(می تواند ناشی از مستی هم باشد)
  ظاهر درهم و برهم
  استفراغ
  کاهش وزن


نشانه هایی که ذکر شد از علائم رایج در سرماخوردگی است و نمی تواند نشانه ی دقیق از سرماخورده بودن عروس باشد.

حتما برای کسب اطمینان بیشتر به دامپزشک مراجعه گردد.

نظرات 1 + ارسال نظر
مینا کاظمی چهارشنبه 10 خرداد 1402 ساعت 19:58

سلام وقتتون بخیر اول بی نهایت از شما ممنونم که انقدر از وقت گران بهاتون برای کاربران گذاشتید البته الان نمیدونم هنوزم پروش عروس هلندی مشغولید یا خیر چون تاریخ بروزرسانی سایت واسه سال ۹۱ هست میخواستم از راهنمایی های واقعا عالی کاربردی شما برای درمان جوجه عروس هلندی سرلاکیم استفاده کنم اگر پیام منو دیدید ی دنیا ممنون میشم راهنماییم کنید عروس هلندی سرلاکی دارم دوماهش شده الان یک هفته هست حالش خوب نیست ابتدا دو روز به شدت عطسه ابکی میکرد ابتدا فکر کردم الرژی به هوا داره بعداز سه روز کم کم بینیش گرفت انگار ترشحاتی راه بینیشو بسته از دهن به سختی تنفس میکنه دو روزه که در روز سه سی سی بیشتر سرلاک نمیخوره هم به خاطره اینکه دستشویی مشکل پیدا کرده دیر به دیر اونم مدفوع به انتهای پرش میچسبه ی حالت کشداره بردم دکتر براش ۱۰ تا قطره های مختلف با شربت اینا داده و میگفت چون تشخیص باکتری و انگل و قارچ ی مقدار سخته من براش داروهایی تجویز کردم که اگر ی وقتی انگل نبود باکتری بود یا قارچ درمان بشه فکر میکنم دارهای تمام بیماریهارو داده میترسم شوک به عروسم بیاد اخه هنوز کوچولو هست من فقط لاکتوزبرای یبوست بود بهش دادم با قرص تتراسایکلین که خودم قبلا تهیه کرده بودم از اطلاعات داخل سایت شما بود اعتماد کردم و اول داروهی دکتر رو چندتاشو به پرنده ام دادم ی دفعه دهنشو خیلی باز میکنه به همون صورت نفس میکشه که سریع دارو هارو قطع کردم و تتراسایکلین ۱۰۰ رو داخل یک لیوان اب حل کردم به اندازه یک قاشق غذا خوری به پرنده ام دادم که بعداز یکساعت پرنده ام ازم غذا درخواست کرد بهش بکمپلکس دو قطره زدم بهش دادم اما نمیدونم ادامه بدم تتراسایکلین رو نسخه رو براتون بفرستم بهم راهنمایی کنید چه کار کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد