مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

نحوه ی کوتاه نمودن بالهای عروس جهت رام نمودن وی+ عکس


بسیار از دارندگان عروس های هلندی حوان جهت رام نمودن عروس های خود با مشکل پرواز های مکرر عروس خود روبه رو می شوند و در برخی از این پرواز های ناشی از ترس عروس ها شاهد شکسته شدن بال های آنان و یا خوردن آنان به اشیای مختلف و آسیب های ناشی از آن هستیم.

به همین دلیل تنها راه چاره ای که به ذهن آنان می رسد کوتاه نمودن بالهای عروس خود است.

ولی به دلیل کم تجربگی ممکن است با کوتاه کردن نادرست بالها سبب از بین بردن تعادل در عروس می شوند .

و  نکته ی مهم اینکه درصورتی که دوستان تمایل به کوتاه نمودن بال ها را دارند این نکته را دانسته که ترمیم بال های آسیب دیده معمولا هر دو ماه یک بار اتفاق می افتند و عروس آنها مجددا بال جدیدی در می آورد.

و اگر دوستان تجربه ی کافی در این امر ندارند بهتر است از یک متخصص کمک بگیرند.


بنده در این پست قصد داشته روش کامل و تجربی را برای کوتاه نمودن بال های را قدم به قدم برای شما توضیح بدم.


مرحله ی اول: پرنده را به آرامی از قفس بیرون بیاورید به طوری که وحشت نکند و به راحتی بتوانید در دستان خود وی را جای دهید.

سر وی را بین دو انگشت اشاره و کناری قرار دهید تا با نوک خود تقلای بیرون آمدن از دست شما را نداشته باشد.سپس با انگشت شصت خود را زیر بغل یکی از بال ها انداخته و با دو انگشت دیگر بال دیگر را به بدن وی بچسبانید تا تکان نخورد.اکنون یکی از بالهای عروس کاملا باز است.

بهتر است در این کار از شخصی کمک گرفته (زیرا نباید دستانتان بلرزد) در غیر این صورت خود شما هم می توانید این کار را به سادگی انجام دهید.


مرحله ی دوم:قیچی تیزی به دست گرفته و به استثنای چهار پر بیرونی را که به عنوان شاهپر شناخته می شوند( که معمولا در جوجه ها ی خاکستری خال های سفید روشنی بر روی آنها است) سایر پرهای داخلی بال را بچینید البته باید از جایی بچینید  که فاقد رگ های خونی باشند در غیر اینصورت سبب درد و خونریزی عروس شما خواهد شد.

نکته: بهتر است بالها را به اندازه ی چهارسانتی متر بچینید.(بستگی به تناسب پرها دارد)

و بال دیگر را نیز به همین روال کوتاه کنید.


روش دیگر چیدن بال ها:

طبق روش ذکر شده بال های عروس خود را باز کرده چهار پر ابتدایی را که با عنوان شاهپرها شناخته می شوند را از از بغل کوتاه کنید به نحوی که پرها باقی بمانند و فقط از حجم اطراف آنها کاسته شود و این فقط سبب می شود که عروس شما بتواند بپرد و قادر به پرواز کردن نیست.

و بال دیگر را نیز به همین روال کوتاه کنید.

را رها کرده


مرحله ی سه: پس از کوتاه کردن عروس خود را برای مدتی در قفس قرار دهید تا اضطرابش تمام شده و بعد از آن می توانید پرنده را سه بار در روز و هر دفعه به مدت پانزده دقیقه در بیرون از قفس ازاد بگذارید.


شاید یک سوال رایجی میان شما این باشد که چرا بال ها کوتاه کنیم:

عروس ها از دسته پرندگانی هستند که عادت داشته همیشه در بالاترین نقطه ی محوطه به سر ببرند و از آنجایی که بازگرداندن آنان به قفس با مشکل مواجه هست .دارندگان تصمیم به چیدن بال ها می نمایند.


تصویر از یکی از عروس های خودم که بالهاش رو کوتاه کرده ام:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد