مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

چرا برخی عروس ها جفت نمی شوند؟


جفت نشدن عروس ها با یکدیگر دلائل گوناگونی خواهد داشت که از رایجترین علل آن می توان به


1.عدم آمادگی طرفین

2.تداخل شرایط محیطی

3.وجود بیماری در یکی از طرفین یا هرجفت


در ویژگی اول یعنی آماده نبودن طرفین می تواند چند علل داشته باشد که از مهمترین آنها می توان کم سن بودن یکی از طرفین یا هردو ی عروس ها اشاره نمود زیرا همانطور که شاهد بودید در پست های پیشین بارها بیان شده که عروس ها از سن دو سالگی به بالا آمادگی لازم را برای جفتگیری خواهند داشت.

عامل دیگر می توان به وجود ضعف در یکی از طرفین یا جفت اشاره کرد به این ترتیب ماده یا ضعیف بوده و توانایی ندارد یا ناشی از مستی بیش از حد عروس نر برای جفتگیری باشد.

به عبارتی دیگر تغذیه نیز می تواند در جفتگیری آنان تاثیرگذار باشد به عنوان مثال برخی افراد از شاهدانه و جوانه ها بسیار استفاده کرده و سبب بی نطفه شدن تخم ها که حاصل مستی ماده است خواهد شد.


ویژگی دیگر که ناشی از شرایط محیطی نام دارد:این شرایط محیطی می تواند ناشی از رفت و امد بسیار افراد در اطراف قفس  و ایجاد استرس برای پرنده ها که نتیجه ی آن نا امنی و جفت نشدن عروس هلندی ها با یکدیگر است.

همچنین محیط زندگی عروس ها باید دارای شرایط مناسب نظیر نور مناسب و تهویه ی مناسب و همراه با دمای متعادل بین25 تا 27 درجه ی سانتیگراد باشد(لطفا به پست مربوطه موجود در سایت مراجعه نمایید)

زیرا عروس های درمحیط های با دمای بالا و یا دمای پایین هرگز اقدام به جفتگیری نخواهند نمود.

مشکل دیگر ازار و اذیت عروس ها توسط انسان ها است که متذکر می شویم که هرگز مزاحم عروسهای جفت نشده تا زودتر به نتیجه برسید.


ویژگی دیگر مربوط به وجود بیماری دریکی از طرفین و به خصوص در عروس ماده هلندی است.

این بیماری ها می تواند به اشکال مختلفی باشد(در مبحث بیماری ها به صورت کاملا تخصصی و مجزا پرداخته شده است)و این بیماری سبب مانع شدن عروس شما از جفتگیری خواهد شد.

و از شایع ترین این بیماری ها ضعف جسمانی یا همان سوء تغذیه است که حتما در جیره ی غذایی عروس های خود تنوع بیشتر همراه با غذاهای مفید تری قرار دهید.


یکی دیگر از بیماری های رایج میان عروس ها اعم از نر و ماده وجود بیماری روانی که ما از آن با عنوان بدجنس بودن زوج نام می بریم که بارها شاهد آن خواهیم بود بدین صورت است که بارها شاهد توجه جفتگیری و تخم گذاری ها خواهیم بود ولی ممکن است یکی از عروس ها تخم را بشکند یا مانع تخمگذاری ماده شدن یا خراب کردن لانه توسط نر یا روی تخم نخوابیدن هر دوجفت و..............که به اشکال های متنوعی است و به دوستانی که دارای اینچنین جفت هایی هستند پیشنهاد می کنیم حتما جفت ها را تعویض نمایند در غیر اینصورت هرگز موفق به تکثیر عروس هلندی نخواهند شد.


به طور کل افرادی که قصد تکثیر عروس ها یا هر نوع نژاد یا پرنده های دیگری را دارند پیشنهاد می شود که تعدادی پرنده به صوزرت انبوه خریداری کرده تا نتیجه ی بهتری بگیرند زیرا معمولا جفت گیری ها تنها توسط جفت تک خانگی به موفقیت نمی انجامد و زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که در کلن و یا سالن یا سوله همراه با جمعیت انبوهی پرنده روبه رو باشیم.


نظرات 4 + ارسال نظر
Fatemeh asadi دوشنبه 15 اسفند 1401 ساعت 22:42

حدود ۲۰ روز یه جفت عروس هلندی گرفتم و طرف اشنا بوده سالم و تمیزن ولی جفت گیری نمیکنن همو ناز میکنن تا لونه در حد ۱دیقه میرن و میان
ویتامین و کلسیم و کف دریا و تخم مرغ و ... بهشون میدم ولی خبری نشده

vahidi جمعه 12 آبان 1402 ساعت 00:12

سلام وقت بخیر
عروس هلندی نر دارم از ۲ماهگی دستم بوده دستیه و حرف میزنه
اخیرا جلوی اینه رفتناش خیلی بیشتر شده بود و چند باری خود ارضایی کرده بود
براش ماده گرفتیم ، انداختمشون تو قفس یک روز بیشتر باهم تو قفس بودن و ما هم خونه نبودیم ، بعد یک ساعتی ازادشون کردم ک ماده ک دستی نیست با من راحت تر بشه اما نر بازم میرفت جلوی اینه و خودنمایی میکرد ، ماده هی دنبالش میره ولی نر توجهی نداره تقریبا، و اینکه اصلا ندیدم جلوی ماده خودنمایی کنه!
با اینکه یکم قبل تر خریدن ماده ، یک عروس هلندی ماده اوردیم پیشش و میرفت و دلبری میکرد ، پراشو باز میکرد و خیلی میرفت پیشش...
حالا که با این ماده خودش ارتباط نمیگیره ، میترسم اصلا جنسیتشون یکی باشه! (یعنی ماده رو اشتباهی اورده باشیم و ماده نباشه! ولی از نر بودن عروس خودم اطمینان دارم)
عروس هلندی نر خودم الان ۸ ماهشه
و اون عروس هلندی ک تازه براش خریدیم ، ۵ یا ۶ ماهه ست و نمیتونم از روی ظاهر جنسیتشو دقیقا تشخیص بدم!
و اینکه هی عروسی ک جدید خریدم (بعنوان ماده) میاد نزدیک عروس هلندی نر من ، اما نر هی نوکش میزنه سریع...

کمکم کنید چه کنم؟
آیا عروس جدیدی ک آوردم ممکنه نر باشه که نرِ من براش دلبری نمیکنه و خودنمایی نمیکنه؟

ولی عروس جدید رفتارش از نظرم ب ماده بخوره آخه خیلی آرومه ، دستی نیس ازم میترسه اما نزدیکش میشه اصلا گاز نمیگیره و فقط پر میزنه فرار میکنه!

اسماعیل نیا چهارشنبه 11 بهمن 1402 ساعت 09:40

سلام وقت بخیر منم هم دقیقا همین مشکل رو دارم که در متن بالا ذکر شده با این تفاوت که من عروس ماده ام یک ساله ونر دوساله هست والان ۶ ماهی هست عروس ماده رو خریدم

مصطفی یکشنبه 19 فروردین 1403 ساعت 01:13

سلام
ازتیر ماه ماده البینو دارم
یک روز مونده به عید نر البینو گرفتم سنش یکسال و نیم مسته و صبح و ظهر و شب آواز میخونه
ماده هم موقع آواز میره کنار نر میخوابه ولی نر نمیدونم چرا رو ماده سوار نمیشه و جفت نمیخوره.
با اینکه جفتشون میرن داخل لونه و میان بیرون.
داخل لونه پنبه گذاشتم برای تخم گذاری
لطفا راهنماییم کنین چیکار کنم جفت بخورن؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد