مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

ویژگی عروس هلندی نر آماده (برای جفتگیری)


بنابه درخواست علاقمندان به تکثیر عروس هلندی تصمیم گرفتن که دو پست مجزا در خصوص ویژگی ها عروس هلندی های آماده برای جفتگیری در سایت قراردهم.و هر مورد را به طور تخصصی مورد بررسی قرار بدهم.

حال به بررسی رفتار عروس هلندی نر آماده خواهیم پرداخت.


یک عروس نر مانند عروس ماده زمانی که به سن بلوغ جنسی کامل یعنی در سنین 18 ماهگی الی دو سال می رسد ، بستر مناسب جهت تولید مثل برای وی فراهم خواهد شد.

حال اگر شرایطی را در نظر بگیریم که دو عروس جفت شده هستند(جهت نحوه ی اطلاع پیدا کردن از جفت اندازی و بررسی تخصصی آن به پست های مربوطه پیشین مراجعه نمایید)


عروس بالغ  در حالت آمادگی دارای ویژگی های زیر خواهد بود:

عروس نر بالغ مدام آواز سر می دهد و خود را در معرض دید ماده قرار داده و با استفاده از صدای خود به اشکال مختلف جلب توجه خواهد نمود.

به عنوان مثال بلبلی خواندن را به طور مداوم با صدای بلند در حضور ماده سرمیدهند و یا با بال های خود آرایش های گوناگونی را به وجود خواهد آورد.

عروس نر مدام از عروس ماده تقاضای خاراندن سر می کند و اصرار زیادی به انجام این عمل دارد.

عروس نر جهت جلب رضایت ماده ، وظیفه ی غذا دادن به ماده خود به عهده می گیرد به طوری که شما بارها شاهد غذا دادن عروس نر به ماده خواهید بود.


عروس نر با خواندن حالت مستی به خود داده =مدام بالهای خود را باز می کند و آواز سر می دهد و قصد نزدیکی به ماده را خواهد داشت که ماده در  صورت اماده بودن از خود واکنش مثبت نشان داده و عمل جفت گیری انجام خواهد  شد.


عروس نر شیوه ی آواز خواندن وی در این دوران تغییر می کند به گونه ای که حتی پس از اولین جفتگیری کمترین میزان آواز را خوانده و عملیات جفتگیری خود را با ماده تا قبل از اولین چفتگیری انجام خواهد داد.


در این دوران نر به شدت از خود و ماده ی خود و از قفس به شدت دفاع می کند به طوری که حتی دربرابر صاحب خود نیز واکنش منفی نشان داده و با اعمالی نظیر جیغ زدن و گاز گرفتن از خود و جفتش دفاع می کند.


نر ها در جوجه داری و مراقبت از تخم ها بیشترین زحمت را به عهده گرفته به طوری تا ساعت ها دیده شده که نر بر روی تخم ها خواهد خوابید و یا به کمک عروس ماده رفته و تخم ها را باهم تقسیم می نمایند و جداگانه بر روی تخم ها می خوابند.


شما با مشاهده نمودن هرگونه علائم جفتگیری بهتر است که لانه را در قفس (در مورد شیوه ی لانه گذاری به پست های مربوطه در سایت مراجعه نمایید)تعبیه کنید و بعد از گذشت 15 الی 20 روز شاهد اولین تخم خواهید بود.


و در این دوران تقویت جفت عروس فراموش نشود(به پست مربوطه مراجعه نمایید)

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 20 تیر 1402 ساعت 15:26

سلام.یک جفت عروس هلندی سه روز گرفتم صاحب قبلیش گفت جفت رفتن.اما پیش من ماده .نر را میزند.امکات دارد نر بالغ نشده

بهزادمصطفوی چهارشنبه 15 آذر 1402 ساعت 22:37

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد