مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

ویژگی عروس هلندی ماده ی آماده(برای جفت گیری)


یکی از دوران حساس در زندگی عروس هلندی ها دوره ی جفت شدن نام دارد.

همچنین این دوره برای صاحبان آنان نیز یکی از شانس آورترین دوره جهت افزایش کلن ها و کسب درآمد بیشتر است.

طی بسیاری از ایمیل هایی که به سایت زده شد در خواست های متعددی مبنی بر ویژگی عروس های آماده بیان شد بنابراین تصمیم گرفتم که آمادگی عروس نر و ماده را به صورت تخصصی در دو پست به بحث بگذارم و به امید اینکه مورد توجه دوستان قرار بگیرد و در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکل علاقمندان می توانند با پل ارتباطی تماس پیدا کرده و از سوالات خود مطلع شوند.



عروس هایی که ما از آنها به عنوان عروس های جفت شده نام می بریم زمانی که به مرحله ی مناسبی از جفتگیری می رسند ماده آنها دارای خصوصیات زیر خواهد بود و شما با مشاهده ی این عادات به راحتی می توانید به آمادگی ماده ی خود آگاهی یابید.



عروس های ماده در هنگام آمادگی رفتارشان کمی تغییر کرده و یا به اصطلاح انعطاف پذیر می شود که این انعطاف پذیری می تواند به: در مرکز توجه قرار گرفتن ، کمک کردن به عروس نر در خاراندن بدن مشاهده نمود و این رفتار تا چند روزی ادامه خواهد داشت و ماده تلاش خود را بیشتر خواهد نمود.


در مرحله ی بعدی معمولا ماده ها کمترین صدا را از خود در آورده به نحوی که بیشتر زمانها در یک نقطه از قفس یا سوله ایستاده و صداهای غیر طبیعی از خود در می آورد.


کم کم به همراه این صداها عکس العمل های بدنی ماده آغاز خواهد شد بدین صورت که:عروس هلندی ماده به مراتب همراه با سر و صداهای گوناگون مدام خود را خم می کند و آمادگی خود را به عروس نر برای جفتگیری اعلام می کند و عروس نر هم درصورت وجود ُآمادگی عکس العمل نشان خواهد داد.


ماده های آماده مانند دوره های قبلی دارای تحرک زیادی نیستند.

میزان تغذیه ی ماده در دوران آمادگی و جفتگیری به حداکثر مقدار خود می رسد . ماده مدام خود را پوش می دهد و عکس العمل های ذکر شده ی قبلی را در برابر نر انجام داده تا اینکه سرانجام منجر به جفتگیری آنان خواهد شد.


و با گذشت زمان های بیشتر شما شاهد وجود برآمدگی در قسمت ما بین مقعد و شکم ماده خواهید شد به این معنا که تخم ها در حال شکل گرفتن است و ماده پس از پانزده الی بیست روز اولین تخم را می گذارد و دیگر تخم ها را با فاصله ی یک و نیم الی دو روز در میان می گذارد و قبل از تخم گذاری ممکن است کمترین زمان را برای خوابیدن برروی  تخم ترجیح می دهد.و پس از گذاشتن آخرین تخم (معمولا بین سه الی پنج تخم در آب و هوای ایران)خواهد گذاشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد