مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

نگاهی بر سالن تکثیر عروس هلندی


برخی از افراد علاقمند به تهیه و پرورش عروس هلندی تصمیم گرفته که کارگاهی جهت تکثیر و تولید مثل عروس هلندی فراهم کرده تا هم علاقه ی خود را جبران نمایند و همچنین از این راه کسب زود نمایند.

از این رو این دسته افراد می بایست یکسری اصول و هنجارهایی را رعایت نمایند تا بیشترین بازده را در کار خود داشته باشند.از این رو بنده طبق تجربیات ده ساله ی خود یک سری مسائل را عنوان نموده تا دوستان را در این امر یاری نمایم.

 

اولین مرحله  تهیه ی سالن پرنده است که به دوشکل می تواند باشد:

1.صورت سوله ای و طبیعی   2.حالت سالن تکثیر

 

در حالت سوله ، فضایی را در محل باز در نظر گرفته و با تشکیل دیواره ها و سقف ها کاذب در دل طبیعت محلی برای تکثیر به وجود می آورند و حداقل فضا جهت ساختن سوله صدمتر مربع است.که البته کمتر از آن هم می توان ساخت ولی به دلیل ایجاد محیط طبیعی نیازمند فضای بازتری است.

 

حالت بعدی یعنی سالن تکثیر که معمولا سالن هایی با حداقل فضای پنجاه متر جهت زندگی انها در نظر گرفته و درون آن را قفسه کرده که به اصطلاح به آن سلول می گویند و عروس ها را به صورت جفت در آنها قرار می دهند.

مرحله ی بعدی در نظر گرفتن هوا و دمای مناسب  در محل زندگی آنان است.

درسوله ها و سالن ها در فصل های گرم سال با استفاده از تهویه های هوا و دستگاه های خنک کننده فضای مناسبی را به وجود می  اورند و در فصل های سرد سال  با استفاده از هیتر های سالنی آن را گرم می نمایند.

در سوله ها به دلیل متحرک بودن سقف آنان در فصول گرم سال نور خورشید را به درون انتقال داده تا ویتامین مناسب پرنده ها تامین و سبب از بین رفتن قارچها می شود.

و در سالن ها به  دو روش صورت می گیرد: روش اول مادون قرمز که در این روش با استفاده از لامپ های مادون قرمز حداکثر ویتامین ها و نیازهای بدنی آنان را تامین می کنند

و در روش دوم یعنی ساخت قفس های متحرک و انتقال دادن عروس ها در فصول گرم به محوطه بیرون سالن

مرحله بعدی تغذیه ی آنان است که معمولا ارزن به عنوان غذای اصلی مورد استفاده قرار گرفته و به همراه آن  غذاهایی نظیر پودر استخوان، پودر چربی ، عصاره ها ، پودر صدف و خرده گندم و... مورد استفاده قرار می گیرد.

تغذیه در سوله ها معمولا به روش سنتی و طبیعی صورت می گیرد و بدین ترتیب است ارزن ها و......به همراه یک سری گیاهان طبیعی در فضای سوله قرار دا ده می شود و عروس ها از درخت ها پایین آمده و صرف می کنند.

مورد بعدی عملیات پزشکی آنان است که معمولا ماهی یک بار تمامی عروس ها واکسیناسیون می شوند.

و مراحل بعدی شامل رسیدگی های متعددی است که توسط کارکنان صورت می گیرد.

در فصول جفت گیری کارها کمی فشرده تر شده و میزان تغذیه افزایش می یابد و از دستگاه های تهویه ی مطبوع استفاده می شود.

و والدین  توسط داروها و تزریقات مختلف ویتامینه و حفظ خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد