مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات

علیرضا

با سلام من یک عروس سخنگو می خوام می تونید کمکم کنید با تشکر


با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز


بهترین راهنمایی که در این زمینه می توانم برای شما انجام دهم این هست که حتما جوجه ی 10 الی 15 روزه تهیه کنید تا به راحتی بتوانید وی را سخنگو کنید.

در حال حاضر تعداد جوجه های 15 روزه در بازار بسیار کم است زیرا دیگر از فصل جفتگیری گذشته است .در حال حاضر خودم هشت جفت عروس دارم که همه شون در حال حاضر فاقد جوجه هستند ویک جفت هم دارم که دو تا جوجه ولی یک ماه و نیم هستند و به درد تکلم نمی خورند.

ان شاءالله دی ماه دوباره فصل جفتگیری ها ی پرنده های خانگی شروع شد در خدمتم.

و سریعا در سایت اطلاع خواهم داد.



حمید


با سلام و خسته نباشید
یک سوال در مورد مدفوع عروس ماده داشتم مدفوع عروس ماده ی من با اطلاعاتی که من از سایت های مختلف به دست آوردم یکمی متفاوت هست به این صورت که از 3 قسمت تشکیل میشه یکی همون قسمت که باید رنگش سبز باشه سبز نیست تقریبا به رنگ خردلی میباشد و بقیه قسمت ها یعنی ماده سفید رنگ و ادرار بی رنگ به حالت طبیعی می باشد. آیا این تفاوت رنگ که به جای رنگ سبز خردلی میباشد آیا می تواند نشانه بیماری باشد؟ البته اینم بگم که من تازه خریدم و چند روز قبل از اینکه من بخرم تخم گذاشته بود و یکمی هم لاغره که من فکر میکنم به علت تغذیه نادرست بوده که تخم هم گذاشته و ضعیف تر شده ولی اگه این رنگ مدفوع نشانه بیماری باشه حتما لاغریش به دلیل بیماریش هست نظر شما چیه؟


با سلام خدمت شما دوست عزیز


به مدت یک هفته ی دیگر صبر کنید و در این مدت تنها تنها ارزن را غذای اصلی وی قرار دهید و از دادن هرگونه غذای متنوعی نظیر کتان و میوه ها و تخم آفتابگردان و......خودداری نمایید تا در طول این یک هفته علت آن به دست آید.

در صورتی که بعد از گذشت یک هفته به همین روال باقی ماند حتما با یک دامپزشک مشورت نمایید.


اما اگر به بیمار بودن وی شک دارید!!!!!

طبق تجربیات خود باید بگم

زمانی که عروس ها اقدام به تخمگذاری می کنند معمولا مدفوع خود را برای ساعات زیادی حتی نزدیک به دوازده ساعت نگهداری می کنند.

این عمل مکرر آنها سبب ضعف آنها و به هم خوردن سیستم گوارشی آنها می شود.

بنابراین این امر کاملا طبیعی است و معمولا به مدت سه هفته طول می کشد تا گوارش آنها حل شود.

در این زمان هم می توانید از سبزیجات ومیوه هایی نظیر سیب و خیار و هویج و گشنیز و جعفری جهت دفع بهتر استفاده نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد