مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

عفونت آدنو ویروس در عروس هلندی


یکی دیگر از بیماری های ویروسی در طوطی سانان به خصوص در عروس هلندی عفونت های آدنو نام دارد.

این عفونت سبب افسردگی ، بی اشتهایی، اسهال و خونریزی از مقعد و متعاقبا سبب مرگ خواهد شد.

آدنو به عنوان یک ویروس گسترش جهانی  بسیار مشهور و شیوع آن در پرندگان دست آموز و پرورشی در سراسر جهان گزارش شده است.


بررسی تخصصی:

اجسام کنجیدگی داخل هسته ای بازوفیلی در عروس هلندی های تلف شده دیده می شود.این اجسام را می توان در سلول های کبدی ، روده ای ، کلیوی و سلول های پیش معده و طحال ، ریه، تیروئید، بورس و مغز استخوان به مقادیر مختلفی تشخیص داد.


ادنو ویروس ها به عنوان بیماریزاهای فرصت طلب نیز معروف است، پرندگانی که به این نوع ویروس آلوده می شوند متعاقبا به عفونت هایی نظیر کلامیدیایی، قارچی، باکتریایی ، انگلی یا ویروسی دیگر هستند به طوری که این امر بیانگر ضعف ایمنی در سیستم ایمنی بدن عروس هلندی است.


شیوه تشخیص بیماری:

با استفاده از ژل آگار ، پادتن فلورسنت یا الیزا ، ادنو ویروس یا پادتن ضد این ویروس را تشخیص داد.در این راستا تست الیزا حساس تر از تست انتشار ژل اگار می باشد.

همچنین می توان پادتن را به وسیله ی روش خنثی سازی ویروس تشخیص داد.


درمان بیماری:

درمان خاصی برای این عفونت وجود ندارد.

تنها اعمالی نظیر تامین عروس و نگهداری آب بدن و کمک به غذا خوردن و مصرف انتی بیوتیک وسیع الطیف میزان مرگ میر را می تواند کاهش دهد.



در صورت وجود هرگونه اشکال یا پرسش لطفا در قسمت طرح سوال یا پست الکترونیکی یا شماره تلفن مذکور از پاسخ سوالات خود مطلع شوید.

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید جمعه 15 مهر 1390 ساعت 16:48

با سلام و خسته نباشید
یک سوال در مورد مدفوع عروس ماده داشتم مدفوع عروس ماده ی من با اطلاعاتی که من از سایت های مختلف به دست آوردم یکمی متفاوت هست به این صورت که از 3 قسمت تشکیل میشه یکی همون قسمت که باید رنگش سبز باشه سبز نیست تقریبا به رنگ خردلی میباشد و بقیه قسمت ها یعنی ماده سفید رنگ و ادرار بی رنگ به حالت طبیعی می باشد. آیا این تفاوت رنگ که به جای رنگ سبز خردلی میباشد آیا می تواند نشانه بیماری باشد؟ البته اینم بگم که من تازه خریدم و چند روز قبل از اینکه من بخرم تخم گذاشته بود و یکمی هم لاغره که من فکر میکنم به علت تغذیه نادرست بوده که تخم هم گذاشته و ضعیف تر شده ولی اگه این رنگ مدفوع نشانه بیماری باشه حتما لاغریش به دلیل بیماریش هست نظر شما چیه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد