مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

اشتباهات متداول در تعیین جنسیت عروس هلندی

همانطور که از نام این پست پیداست قصد داشته که در این پست یک سری از متداول ترین اشتباهاتی که از طرف شما و فروشندگان و سایرمتخصصین در زمینه ی تعیین جنسیت عروس هلندی را بیان کنیم. 

پیش از ان باید به یک نکته اشاره نمود و آن اینکه هرچند بیان نمودن این نکات بسیار مهم و حیاتی هست ولی با وجود تجربیات مختلف نیز بار ها و بارها امکان خطا در پیش بینی های افراد با تجربه و متخصص و یا خود بنده نیز وجود داشته است زیرا که مهمترین خصیصه ی پرندگان استرالیایی منوفرمیک بودن یا همان شباهت دوجنس مخالف به یکدیگر است و هر چقدر در پرندگان استرالیایی جثه بزرگتر می شود بر اثر جهش های مختلف پیش بینی سختتر و سختتر می گردد مانند: 

مرغ عشق و عروس در برابر کاسکو و ماکائو 

 

خطای اول: 

 

تعیین جنسیت بر حسب میزان رنگ گونه ها: 

 

این روش یکی از پرخطاترین روش های تعیین جنسیت عروس است. 

این روش بیشتر از سوی فروشندگان پرنده باب گشته است و علت ان هم شباهت دادن تعیین جنسیت عروس هلندی همانند فنج است. 

زیرا فروشندگان تصور کرده هرچقدر که گونه ی عروس ها پررنگتر باشد احتمال نر بودن آن قطعی است و  درست در همین مورد به رنگ نوک فنج ها و میزان پررنگ بودن آنها می توان اشاره کرد. 

 

بیشتر خطاهای گونه ای در رنگ های آلبینو و لوتینو و دارچینی و نقره ای و خاکستری روشن را می توان شاهد بود. 

 

تعیین جنسیت قبل از یک سالگی: 

 

معمولا زمانی که عروس ها به سن بلوغ می رسند به تدریج پرهای های آنان ابتدا از دم و سپس شاهپرها و در آخر سر آنها شروع به ریختن و تغییر رنگ می کند 

لذا زمانی که یک عروس هشت الی نه ماهه زمانی که به یک فروشنده یا فرد عادی نشان داده شود ابتدا سریعا برچسب ماده بودن را به پرنده خواهند زد. 

زیرا در این سن کم کم رگه های زرد درکنار رنگ خاکستری صورت عروس هلندی پیدا شده و سبب ایجاد اشتباه در تعیین جنسیت می شود. 

 

تعیین جنسیت براساس عکس گرفته شده از عروس: 

بنده بارها در پست ها و نظرات دوستان اشاره کرده ام که امکان تعیین جنسیت برحسب عکس گرفته شده از عروس ها به وسیله ی هر نوع دوربینی وجود ندارد زیرا میزان نور موجود در عکس سبب خطا در تعیین جنسیت می شود. 

 

تعیین جنسیت بر حسب وجود خال هایی بر روی بالهای عروس ها: 

 

بنا به نظر بسیار از افراد دارنده ی عروس هلندی زمانی که بحث تعیین جنسیت مطرح می شود 

موضوع وجود خال ها در شاهپرهای ماده و عدم آن در عروس نر مطرح می گردد. 

 

حال باید این موضوع را کاملا مشخص نمود که عروس ها ممکن است تا سن یک سال و نیم و تا دو سال تمامی شاهپرهای آنان نریخته و لذا تا سن یک سال و نیم هم همان شاهپرهای خال دار دوران جوجگی خود را دارا باشند. 

 

بنابراین وجود خال های نمی تواند عامل کشف جنسیت عروس هلندی باشد مگر اینکه اطمینان برود که عروس بیش از دو سال سن داشته باشد. 

 

تعیین جنسیت برحسب اندازه ی پر ها و تاجها: 

 

به عقیده ی برخی افراد طول بالها و پرها و تاجها معرف جنیست عروس است در حالی که کاملا اشتباه است بنا به نظر اشتباه افراد:عروس های نر دارای تاجی بلند و شاهپرهایی بزرگ و دمی بلند هستند  و عروس ماده خلاف آن که این عقیده کاملا اشتباه است. 

 

تعیین جنسیت بر اساس روشنی پرها: 

 

این روش یا به اصطلاح اشتباه متداول بیشتر در تعیین جنسیت عروس های آلبینو و لوتینو بارها و بارها به کار می رود و کاملا به صورت یک ریسک بوده یعنی پنجاه ، پنجاه 

بنا به نظر معتقدان:عروس های نر دارای برهایی روشن به خصوص در ناحیه ی صورت بوده و ماده خلاف آنها یعنی پرهای آنان تیره تر از نر آنها است. 

 

 

 

 

پس مهمترین نکته برای تعیین جنسیت مشاهده ی رفتار یا رفتار شناسی عروس ها است و صفات ظاهری نمی تواند حجتی بر تعیین جنسیت دقیق عروس هلندی باشد. 

 

 

جهت تعیین جنسیت دقیق عروس هلندی لطفا به پست مربوطه مراجعه نمایید. 

 

در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکلی از طریق پل ارتباطی با مدیر سایت در ارتباط باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد