مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

نکات جامع در تعیین سن عروس هلندی


یکی از دغدغه های هر دارنده ی طوطی عروس هلندی پیش بینی دقیق سن عروس خود است زیرا که آنان می خواهند بدانند که آیا عروس انان آنقدر جوان است که توانایی تکلم را داشته باشد.

تعیین سن در عروس هلندی کمی نیاز به دقت و تامل دارد.

اما نمی تواند به طور کاملا دقیق  چند ماهه بودن عروس را تعیین نمود.


در مورد جوجه ، زمانی که جوجه ها به طور کامل بال و پر آنان در آمده باشد حدود سه الی چهارماه سن دارند و با توجه به اولین پر ریزی  که در سن شش تا هفت ماهگی روی می دهد چنانچه عروس هلندی شما در این شرایط باشد وی در سن هفت ماهگی به سر می برد و در خصوص جوجه های نر که در سن نه الی دوازده ماهگی به بلوغ جنسی میرسد و قادر به تولید مثل خواهد بود.

عروس هلندی نر وماده در حدود یک سال ونیم به سن بلوغ جسمی میرسند که در این حالت

عروس هلندی نر شروع به ُآواز خواندن می نماید و صدای مشخص و رسایی دارد در عروس هلندی ماده نیز در مقایسه با عروس نر لگن آنها کمی وسیع تر خواهد شد که تنها افراد با تجربه قادر خواهند بود با ملامسه تشخیص دهند.


در صورتی که شما تجربه ی کافی در زمینه ی تعیین سن عروس هلندی خود ندارید می تونید به فلس های پای عروس هلندی خود نگاه کنید. زیرا که معمولا پرنده های مسن  دارای فلس های بزرگ  و خشنی در پاهای خود هستند و در مقابل آنها عروس های جوان دارای فلس های نرم و ظریف هستند.


روش دیگر طولی نام دارد بدین صورت است که  اندازه ی عروس های بالغ نزدیک به سی سانتی متر است در حالی که عروس های نابالغ دارای طولی کمتر و حداکثر بیست و پنج سانتی متر هستند.


از مهمترین ویژگی عروس هلندی مسن به وجود آمدن تدریجی نقطه های سرخ رنگی بر روی گونه های وی است  که هرچقدر سن پرنده بیشتر شود این نقطه ها تبدیل به لکه های سرخ می شود و تا جایی که تقریبا صورت پرنده کاملا سرخ می شود.

که در این حالت هرگز چنین عروس هلندی را خریداری نکنید زیرا پرنده کاملا مسن است.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی سه‌شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 18:20

سلام. خسته نباشید. تعدادی عکس از عروس هلندی هام براتون ایمیل کردم. لطقا سن هر کدام و اینکه چنق وقت دیگه آماده جفت گیری میشن رو برام بفرستین. خیلی ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد