مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

پاسخ به سوالات

سلام آقا حامد با تشکر از سایت خوبتون
من چند روز پیش یه عروس هلندی نر گرفتم تا با عروس هلندی خودم که ماده است جفت بشه
از دیروز تا حالا نره یکم بیحال شده و همش کز میکنه و وقتی نفس میکشه ازبینیش یک ماده آبکی خارج میشه و برمیگرده داخل و آب دهانش رو طوری قورت میده که انگار چیزی داخله گلوشه و میخواد بفرستتش پایین بنظرتون ببرمش دامپزشک یا لازم نیست؟
راستی قبل از این که من بگیرمش پیش یه ماده بوده
دمای اتاق من هم چون کولر دو تیکه داخلشه و درجه کولر روی 24-26 است
بعد یه سوال دیگه اونا باید چند ساعت بخوابن من معمولا ساعت 2شب میخوابم و 8 صبح بیدار میشم اونا هم همینطور چون من همیشه داخل اتاق هستم و اونا نمیتونن بخوابن
لطفا هر چه سریع تر جواب بدهید
با تشکر اسدالله صرامی

با سلام خدمت دوست عزیز

مهمترین نکته ای که الان باید به شما عنوان کنم این است که حتما عروس نر خود را بلافاصله از ماده جدا کنید و دریک قفس مجزا قرار دهید.

حال مشکل عروس شما را بررسی می کنیم

عروسی که شما خریداری کرده اید طبق گفته ی خودتون یک کم مریض احوال به نظر می آید.

حال طبق این شرایط پیش بروید

پس از جدا کردن عروس نر خود از ماده ی وی

در غذای وی یک سری رژیم هایی را در پیش گرفته و فقط غذای ساده ی آنها یعنی همان ارزن را در اختیار وی قرار دهید. زیرا که ممکن است حساسیتی ناشی از مواد غذایی جدید در غذای جدید وی باشد.

عروس خود را در یک محیط با دمایی نزدیک به 26 الی 27 درجه و با تهویه ی مناسب قرار دهید.

حتما در آب آشامیدنی وی از مولتی ویتامین استفاده کنید.

میوه هم فراموش نشود.

در صورتی که عروس شما در غذا خوردن مشکلی ندارد به مدت یک هفته در این شرایط قرار دهید.

درصورتی که مشکلش حاد شد سریعا به دامپزشک مراجعه کنید

و نکته ی بسیار مهمی که به نظر بنده می رسد در خصوص ویروسی بودن آب آشامیدنی و یا نساختن آب اشامیدنی به بدن عروس شما است.

مشکل دیگر وی می تواند ناشی از هوا به هوا شدن عروس شما باشد.

میزان خواب عروس هلندی با توجه به نظریه ی متخصصان نزدیک به ده ساعت است.

حال اگر شما ساعت دو می خوابید بهتر است از ساعت ده یک پارچه ی تیره به آرامی بر روی قفس هریک از آنها بیندازید.و ساعت هشت صبح بردارید.

سعی کنید عروس های خود را در محیطی جدا از محیط خواب و زندگی خود نظیر انباری و.....بگذارید تا عروس های شما به راحتی جفت خورده و جوجه دار شوند(بسیار مهم)

بنده اکثر اوقات از کولر استفاده نکرده و به جای آن از تصفیه ی هوای کولر استفاده می کنم .در صورتی که تصفیه ی هوا در اختیار نیست زمانی که هوا گرم است از هوای طبیعی با باز کردن پنچره استفاده نمایید زیرا در سلامتی آنان تاثیر بیشتری خواهد داشت.

نکته ی مهم دیگر اینکه زیاد در کار آنها دخالت نکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد