مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

علل ریزش پر در عروس هلندی

ریزش پر عروس هنلدی می تواند چند عامل داشته باشد. 

 

عامل اول ناشی از طبیعت و آب و هوا 

 

عامل دوم ناشی از تغذیه ی عروس هلندی 

 

 عامل سوم ناشی از بیماری عروس هلندی 

 

عامل چهارم ناشی از سن بلوغ عروس هلندی

در عامل اول ریزش پر عروس هلندی می تواند ناشی از تغییرات دائمی فصل یا تغییرات ناگهانی دما در محل زندگی آنها باشد. 

که پیشنهاد می گردد جهت پیشگیری از این وضعیت حتما عروس های خود را در یک مکان ثابت با آب و هوای ملایم و کمی معتدل قرار دهید. 

همچنین عروس هلندی ها به دلیل ویژگی های بدنی آنها ممکن است در برخی از فصول به صورت عادی ریزش پر داشته باشند که امری طبیعی بوده و مدت آن شاید نزدیک به یک ماه و نیم طول بکشد. 

 

 

عامل دوم می تواند ناشی از تغذیه ی نادرست در عروس هلندی باشد . به این معنا که به دلیل نبودن مواد ویتامینه و مغذی در غذای عروس هلندی شاهد این پرریزی ها خواهیم بود. 

پیشنهاد می گردد که حتما از غذای و میوه های مناسب آنها نظیر: 

.ارزن (سرشار از پروتئین و منبع غنی از ویتامین A و فسفر و املاح معدنیه)
2.تخم کتان( حاوی انواع ویتامین و ترکیبات کربو هیدرات و املاح معدنی)
3.کافیشه
4.شاهدونه (پرچرب و محرکه و بهتره که کمتر از اون استفاده کنید)
5.تخمه آفتابگردان 

 

 

و همچنین از میوه هایی نظیر : 

 

.کاهو(تامین کننده کلسیم و آهن و اشتها آوره)
2.جعفری (جعفری رو با ساقه های بلند بگذارید چون ساقه رو به برگها ترجیح میدن)
3.کلم بروکلی
4.جوانه گندم ( حاوی ویتامین B6 – E – F)
5.جوانه ماش 6.سیب
7.هویج(سرشار از ویتامین A و املاح معدنی)
8. گندم پخته
9.ذرت پخته
10.تخم مرغ پخته (سفیده)

  

استفاده نمایید.  

در عامل سوم یعنی زمانی که پرنده شما مبتلا به بیماری های قارچی و باکتریایی گشته است 

سریعا به داپزشک مراجعه نموده تا سریعا مشکل عروس شما حل شود. 

این دسته بیماری ها معمولا علاوه بر تاثیر آنها بر روی پرهای عروس ها که گاها سبب ریزش پرهای عروس شما از ریشه و خونی گشتن بالها ویا مچاله گشتن پر های عروس و یا تکه تکه گشتن پرهای عروس هلندی میشوند. 

می توانند عوارض بسیاری در رفتار و حالات و خوراک عروس هلندی داشته باشند. 

 

در عامل چهارم  

یعنی ناشی از سن بلوغ عروس هلندی شما است. 

در این وضعیت که معمولا در سنین میان شش تا نه ماهگی اتفاق می افتد تمامی پرهای عروس شما با حالتی منظم شروع به ریختن کرده و پرهای جدید جایگزین آن می گردد. 

و این وضعیت احتمالا تا دوماه ادامه پیدا خواهد کرد. 

 

 

نکته آخر اینکه: 

جهت زیبایی و سلامت پرهای عروس خود حتما آنها را حداقل در ماه دو بار  حمام نمایید. 

که روش های آن در پست های قبلی همراه با ویدئو بیان گردید.

نظرات 17 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 27 آبان 1393 ساعت 22:00

چهگونه می توان فهمید عروس هلندی ،کدام یک از موارد ذکر شده را دارد.لطفا جواب را برایم ایمیل کنید

امیر حسین پنج‌شنبه 25 اسفند 1401 ساعت 08:18

با ارض سلام خدمت شما ولا من یک عروس هلندی دارم که الان هفت ماه است که خریدمش اما از اول پر بال خوبی برای پرواز در نیاورده اولشم که سرلاکی بود فک کنم سرلاک مناسب خوبی براش نذاشتم بخاطر همین بال خوب در نیا ورد ام الانم که بزرگتر شده و دیگه سرلاک نمیخوره هم باز بال خوب در نمیاره باللاش ضعیفن وشوره داره هی مریزن وقتی هم بهشون دست میزنی انگار پلاستک کن پیش دامپزشک هم بردم ئمیگه باید ویتامین بخوره ما چیکار کنیم میدم هم خوب نمیشه ترو خدا انصافن خیلی خرجش کردم خیلی برایش بدبختی کشیدم اگه یه راهنمایی کنید سواب کردیید ممنون از شما اگر جواب بدید

S دوشنبه 14 فروردین 1402 ساعت 11:50

سلام خسته نباشید
من یک عروس هلندی حدودا یک ساله دارم که پرریزی همراه با کمی خون سر پراش داره..پر های تیزه هم تاحالا ۲ بار ریخته و دوباره در اومده..محلول کلسیم هم بهش میدم..لطفا راهنماییم کنید ممنون.

مهشید براتی پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1402 ساعت 16:42

منیره سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 ساعت 15:19

سلام خسته نباشی منم یه عروس هلندی یک ماهه گرفتم نمی‌دونم چراپراش می‌ریزه دامپزشکم بردم گفت اگه ایدز داشته باشه خوب نمیشه خیلی میخارونه خودشوگاهی وقتاباخون بدش میاد کسی دست بالاش بزنه چون دردش میگیره خیلیم دوس داره پروازکنه خواهش میکنم یه راهنمایی کنید

سعید باقریان پنج‌شنبه 11 خرداد 1402 ساعت 16:34

بال در میارد میرزد یک سال نیم است سفید یک دست است

مصطفی شنبه 3 تیر 1402 ساعت 06:47

سلام عروس۶ماهه دارم خیلی خودش میخارونه پرهای خیلی ریزی هم ازش میریزه لطفاراهنمایی کنیدباتشکر

امیر پنج‌شنبه 8 تیر 1402 ساعت 12:23

سلام ببخشید من ۳ روز پیش یه جوجه عروس هلندی گرفتم و از وقتی گرفتم اونیکس عروس هلندی و همینطور داره پراش می‌ریزه یعنی هم خودش می‌کنه هم ما نازش میکنیم پراش می‌ریزه میخواستم بدونم طبیعی یا افسردگی چیزی گرفته چون خیلی نگرانم کرده

مهتاب یکشنبه 5 شهریور 1402 ساعت 00:53

سلام من عروس هلن دیم اول پر های دمش خیلی خیلی زیاد و خوب بود ولی از بس که خودش رو به در دیفوار شد همش کنده شد الان که دستی شده و ارومه ولی از اون موقع پر های دمش در نیود لطفا جوابک رو بدید:

لیلا شنبه 1 مهر 1402 ساعت 11:41

سلام وعرض ادب خدمت شما من یه عروس هلندی دارم که یک سال وچند ماهشه خیلی پر ریزی داره واز اول هم پراش درست درنیامده بود وزمانی هم درمیاد بلند میشه سریع می افته خیلی هم ضعیفه وبینی هم به نظر میرسه که مشگل داشته باشه ویتامین هم براش گرفتم بهش میدم ولی تاثیری نداره لطفا راهنمایی کنید تا مشگل این فسقلی من حل بشه وخوب بشه ممنون وسپاسگزارم

محنا شنبه 13 آبان 1402 ساعت 16:27

من ی عروس هلندی دارم حدودا ۵ یا ۶ ماهشه پراش بلند بود برای همین پراش رو زدم و الان ۲ ماه گذشته و کلی از پراش ریخت نمیدونم چی کار کنم پروازم میکنه
تروخدا راهنمایی کنید

hamid جمعه 24 آذر 1402 ساعت 12:46

هادی خاوری چهارشنبه 29 آذر 1402 ساعت 21:11

سلام بخشید من یک عروس هلندی دارم پرهاش میزه نمیدانم چیکار کنم

یونس یکشنبه 1 بهمن 1402 ساعت 11:25

سلام
کاکادور من پر ریزی داشت و تو لک رفته بود.الان که پرهاش داره در میاد با ریشه خونی و شل و ول رشد میکنه که بعد از چند روز میوفته
میشه راهنماییم کنید که چیکار کنم تا پرهاش محکم و مرتب رشد کنه.ممنون

محدثه حیدری پنج‌شنبه 5 بهمن 1402 ساعت 21:12 http://@mohadeseh.h1776

سلام وقتتون بخیر باشه
من یه عروس هلندی سه ماهه دارم
دو هفته ست افسرده شده
یه چند روزی هم هست پر های سرش داره می‌ریزه و یه دونه های قرمز روی سرش هست
نمیدونم چیکار کنم خیلی نگرانشم لطفا راهنمایی کنید ممنونم ❤️

فرشاد چهارشنبه 25 بهمن 1402 ساعت 21:20

سلام من یک عروس هلندی دارم او نزدیک 1
سالشه واو تمام موهای سرش ریخته و داره موهای بدنش هم می‌ریزه اول خیلی مو داشت
وقتی سرش را ناز میکنیم تمام سرش پوسته میده
وپرها او می ریزد باید برای تفلکی چه کرد مناورا دوست دارم
لطفاً جواب دهید،

امیر محمد پنج‌شنبه 26 بهمن 1402 ساعت 21:05 http://Cocktails.blogsky.com

سلام من یه عروس لوتینو دارم و الان داره پر ریزی میکنه
چند وقت پیش دیدیم بالای یکی از بال هاش زخم شده الان دو روزی میگزره و حالش خوبه پرواز هم میکنه اما شاه پر همون بالش انگار ورم داره
مال پر ریزی هستش یا اثرات همون زخم ؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد