مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

بررسی تغذیه ی عروس هلندی

نظر فراموش نشود.........

رژیم غذایی عروس هلندی شامل بذر گیاهان یا به طور کلی مخلوطی از غلات به خصوص دانه هایی نظیر ارزن  و همرا ه با تخم آفتابگردان؛شاهدانه ،دانه ی ذرت  و گل رنگ به همراهی  میوه و سبزیجات را شامل می شوند که البته به میزان زیادی مورد استقبال عروس ها قرار خواهد گرفت.


البته باید در نظر داشت که عروس هلندی از برخی غذاهای انسانها نظیر ماکارونی،بیسکویت ،نان و.......استفاده می کند و لی نکته ی مهم اینجاست که حتما غذاهای که در اختیار عروس خود قرار می دهید پرچرب و یا دارای شیرینی بسیار و یا نمک دار نباشد.


در کنار دانه ها نیز می توان از سبزیجات و میوه ها مانند:سیب و خیار و و موز به خصوص به جهت دستی و رام نمودن عروس هلندی استفاده کرد.


و همچنین تخم مرغ آب پز نیز می توان مکمل بسیار مهم غذایی برای عروس هلندی باشد.


ولی یک نکته ی فوق العاده مهم:


هرگز  نوع غذای عروس هلندی را به صورت ناگهانی تغییر ندهید زیرا این کار شما سبب روی گردانی عروس نه تنها از غذای جدید بلکه از غذای پیشین خود می شود.

و بهترین حالت آن است که به صورت تدریجی غذای جدید را وارد جیره ی غذاییش نموده تا بدان عادت نماید.



همچنین بهتر است از حبوبات نیز به همراه سایر دانه ها در غذای  عروس هلندی استفاده شود

زیرا این رفتار عروس هلندی است که ابتدا دانه های همیشگی را تناول کرده و سپس جهت آزمایش به سمت غذای جدید می رود و حتی الامکان سعی کنید

غذای جدید را بلاجبار در مقابلش قرار دهید تا ناچارا تناول نموده و عادت نماید.



در صورت وجود هرگونه سوال و یا مشکل در قسمت طرح سوال مطرح نمایید.

نظرات 2 + ارسال نظر
lمرتضی سه‌شنبه 10 آبان 1390 ساعت 02:40

با عرض سلام و خسته نباشیدعروسام بغیر از ارزن وتخمه وبلال و گندم پخته به هیچ غذایی لب نمیزنندالبته به دفعات به انها غذای متنوع که نام بردید دادم ولی لب نزدند لطفا دراین زمینه راهنمایی کنیید با تشکر.

Jinoo چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 14:40

با سلام و تشکر
عروس من زمانی که شروع به خوردن سبزیجات کرد بروکلی ،اسفناج و کاهو می خورد أما الآن تمایلی به خوردنشون ندارد مگر به اندازه خیلی کم میانه خوبی هم با میوه جات ندارد فقط بعضی وقتها سیب به مقدار کم می خورد در عؤض عاشق حبوبات به صورت جوانه است لطفا راهنماییم کنید چطور میتو أنم بیشتر سبزیجات و میوه جات را وارد رژیم غذائی أش کنم؟
سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد