مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

کرک و شوره های موجود در عروس ها

یکی از ویژگی های بدنی تمامی عروس ها وجود شوره یا کرک یا به اصطلاح پرریزه در میان پرهای آنان می باشد و هنگامی که عروس ها شروع به بال زدن می نمایند به صورت کاملا محسوس نمایان هست.حال ممکن است از خودتان بپرسید که آیا عروس من مریض است؟ 

 

در پاسخ به سوال شما دوستان باید گفت که عروس شما مریض نبوده بلکه بسیار سالم نیز میباشد. 

 

شوره های موجود در پرهای عروس را می توان به عرق موجود در بدن انسان تشبیه نمود و حال این سوال را از خود بپرسید که آیا من مریض هستم؟ 

مطلقا خیر. 

 

شوره یا کرک های موجود در بدن عروس ها را به هیچ عنوان نمی توان متوقف نمود یا از میزان آنها کاست زیرا هر گونه تغییر در وضعیت آنها سبب بروز هر گونه بیماری دیگری خواهد شد. 

 

عروس ها به طور معمول عادت داشته که بعد از هر بار تمیز کردن بالهای خود که در هردو جنسیت برابر بوده یک پف ناگهانی به خود می دهند و خود را می تکانند که در این هنگام هست که کرک های آنان در منطقه ی قفسشان پخش می شود. 

 

آیا این کرک ها برای انسان ضرر دارد؟ 

ابتدا بله و دوم خیر. 

 

شاید عجیب به نظر برسد. پس این را بدانید در صورتی که برای اولین بار می خواهید این پرنده را به عنوان اولین پرنده ی خانگی نگهداری نمایید به دلیل سازگار نبودن بدن شما با تب پرندگان ممکن است تا حدودی خطرناک باشد ولی در غیر این صورت مشکلی بروز نخواهد کرد. 

 

نظر دوم اینکه همیشه سعی کنید که اولین باری که پرنده ی خود را خریداری می نمایید حتما برای اولین مرحله وی را تنها با آب ملایم حمام کنید(جهت کسب اطلاع بیشتر به پست مربوطه مرا جعه نمایید) 

تا تمام شوره ها و کرک هایی که تا آن لحظه در پرنده فروش در بالهای وی بوده  رفته و از این به بعد با توجه به محیط جدید خود کرک ریزی نماید و علتش هم آن است که ممکن است عروس شما در حوالی پرنده ی مریضی بوده باشد و این کرک ریزی عروس شما سبب بیماری برای شما شود. 

 

به طور کلی هیچ راهی جهت از بین بردن آنها نبوده و حال برخی از افراد هستند که روش های غلط  و نابه جایی بوده که نظیر استفاده از سرکه و یا هر نوع دارویی در هنگام استحمام می باشد. و ما پیشنها د می کنیم که هرگز از این روش ها استفاده نکنید زیرا در این صورت عروس خود را از دست خواهید داد. 

 

جهت کسب اطلاع بیشتر در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد