مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

روش های رایج و متداول تعیین جنسیت طوطی عروس هلندی لوتینو

اول کمی در مورد این جهش رنگی : لوتینو(Lutino) ، کاکاتیلی است سفید، با گونه هایی نارنجی یا قرمز ، مقداری رنگدانه (Pigment) زرد و پاهای صورتی و چشم قرمز ممکن هستش که یک یا چند قسمت و یا کل بدنشون زرد باشه.ممکنه پشت تاجشون ، پر نداشته باشه ، که این موضوع در حین ظهور این جهش رنگی رخ داد.در ماده ها دو علامت وجود داره که تو نر ها نیست .
1. زیر بال های پرنده ی ماده ، وقتی بالش رو به آرامی باز کنید ، خال ها یا علامت های کشیده ی تقریبا نیم سانتی(شبه به علامت های منظم که در ردیف و به تعداد زیاد قرارگرفتن و با شکل بیضی یا خط) ب
ا رنگ زرد در زیر بال هاشون دیده می شه که اگر رنگ زمینه ی پر سفید باشه ، این خال ها زرد هستن ولی اگر رنگ زمینه ی پر زرد باشه ابن خال ها سفید هستن . (تو خاکستری ها هم این خال ها دیده میشه ولی چون سفید روی خاکستریه ، به راحتی دیده می شه.)
2.در زیر دم ماده ها ، خطوطی شبیه به
بار کُد دیده میشه که یا زرد رو سفید و یا برعکس هستن و باید با گرفتن پرنده و در نور زیاد ، پیداشون کنید و این خطوط تو نر ها پیدا نمیشه.

3.نکته ی بسیار مهم اینه که در لوتینو ها به هیچ وجه نباید به گونه های پرنده (دو تا قسمت قرمز که روی گوش رو پوشونده) برای تعیین جنسیت نگاه کرد .گونه ها حتی اگر نارنجی کمرنگ باشه نمی تونیم بگیم اون پرنده ماده هست.

نظرات 2 + ارسال نظر
حمید پنج‌شنبه 7 مهر 1390 ساعت 16:13

سلام خسته نباشید
یک سوال از خدمت تون داشتم:
من دو تا عروس هلندی لوتینو دارم که احتمال میدم هر دو تاش هم ماده باشه از روی حرکت ها و خال های روی شاهپرها و خطوطی افقی بر روی پر های دم و آواز نخوندن.
ولی دو بار دیدم که یکی روی اون یکی سوار شده بود آیا امکان داره که عروس ماده سوار یک ماده دیگه بشه و حرکت های جفتگیری انجام بدن؟

حمید دوشنبه 11 مهر 1390 ساعت 01:41

با سلام
آیا در نژاد لوتینو امکانش هست که عروس نری خال های زرد رنگ بر روی شاهپرهای بالش داشته باشه؟ همچنین خطوط افقی بر روی پر های دم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد