مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها
مرجع تخصصی عروس هلندی

مرجع تخصصی عروس هلندی

پرورش،نگهداری و بیماری ها

تاریخچه ی طوطی عروس هلندی

عروس هلندی (نام علمی: Nymphicus hollandicus) از خانوادهٔ طوطی‌های کاکل سفید و کوچکترین عضو این خانواده از نظر جثه در استرالیا می‌باشد. این پرندگان به عنوان حیوانات خانگی محبوبیت زیادی در سطح جهانی دارند و تکثیر آن‌ها نیز به نسبت آسان می‌باشد. این پرندگان پس از مرغ عشق محبوب‌ترین پرندگان زینتی محسوب می‌شوند.

در قبل این پرنده را به عنوان عضوی از خانوادهٔ طوطی‌ها می‌دانستند اما مطالعات مولکولی اخیر این پرنده را متعلق به خانوادهٔ طوطی‌های کاکل سفید می‌داند. عروس‌ها بومی منطقه‌ای دورافتاده در درون استرالیا هستند که مناطق مورد علاقه انها زمین‌هایی پوشیده شده با علف و بوته درختان کوتاه است.

در زبان انگلیسی این پرنده را کوکاتیل Cockatiel می‌نامند و در اغلب زبان‌های رایج دنیا به همین نام شناخته می‌شود. نام این پرنده در زبان فرانسوی Callopsitte و در زبان آلمانی Nymphensittich و در زبان عربی «الکوکاتیل» است. در زبان فارسی به این پرنده «طوطی کاکل دار» و «عروس هلندی» می‌گویند و نام «عروس هلندی» در بین پرنده فروشان و پرورش دهندگان آن به شدت رایج و متداول است. نام «عروس هلندی» در حقیقت ترجمه نام علمی و لاتینی این پرنده می‌باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
میرحامد دوشنبه 16 آبان 1390 ساعت 16:00

سلام من تا حالا طوطی فیشر نگه داری کردم چند ماهیه به عروس علاقه مند شدم سایته شما درمورد نژادای عروس خیلی خوب بحث کرده ولی خیلی ژراکنده گویی شده مثلا تا حالا من تو هیچ سایته دیگه نژاد گل باقالی یا مرواریدی ندیدم توضیح بدن همه میگن ابلغ ولی بهتره یه خونه تکونی اساسی تو این قسمت معرفی نژاد بفرمایین و منظمش کنین مثلا از اول توضیح بدی خاکستری....
لوتینو
صورت سفید
و...
چون نظمه این قسمت خیلی پایینه لطفا رسیدگی کنید چون مخواننده ها خیلی دوس دارن بتونن نژادارو بشناسن کلی
متشکرم خدا قوت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد